01.08.2013

Hekkans tenner.. jeg holder på å bli gaaaaaal!!

Det er altså ikke mine tenner det er snakk om, men stakkars Simen's. Han har holdt på med tenner nå i det siste. Sutring, grining, sugling, liten apetitt, vil bli båret rundt over alt, vil ha tutten heeeeele tiden, bleier i ett bankene kjør og er generelt vanskelig å gjøre fornøyd når det står på som verst.
Noah slet ikke med tenner i det hele tatt. 14 måneder gammel hadde han fått alle melketennene sine (21 stk - 1 bonustann). Men Simen.. Han har slitt.
Han har vært helt ute av styr i dag. Fra å være super duper glad, til å være potte-sur. Og så griner han ikke.. Han hyler. Og han hyler så lenge.. herreguuud! Han hyler så jeg får øreverk!
Jeg får utrolig vondt av han, det virker ikke godt i det hele tatt, og uansett hva jeg gjør så hjelper det fint lite. Og jeg får utrolig vondt av meg selv også. Det er søren ikke kjekt å være alene med en liten stakkars gutt som griner hvert tiende minutt, vil bli båret over alt, bleier hver time. Det gjør vondt i mammahjertet mitt. Og når det topper seg, og han gjerne har holdt på i en time strekk, så kan jeg ikke trekke meg litt unna og ta meg en "time-out" fra alt skriket. Jeg må stå der, prøve å være så blid jeg bare klarer for denne stakkars gutten som har så vondt og ikke klarer å vise det eller fortelle det. Jeg er helt ør i hodet og lunta mi er utrolig kort. Han har våknet mange ganger på nettene i det siste og våkner med et hyl om morgenen. Så jeg er ikke akkuratt uthvilt heller. 
Ådne var borte hele forrige helg, to dager forrige uke og reiste på søndag og er fortsatt borte. Det vil si at jeg har vært alene 9 av 14 dager hvor guttene har hatt ferie. Du kjenner den - det skal jeg love deg!!!!!!!!!
Den dårlige samvittigheten for at jeg ikke kan hjelpe gutten min gnager meg opp. Og hvis jeg kjefter fordi jeg har fått nok av skriket, så får jeg jo selvfølgelig dårlig samvittighet da også. Han gjør det jo ikke akkuratt med vilje. Off.. Jeg håper det er ferdig nå og at de siste to tennene (18 stk ute nå) holder seg inne leeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeenge!

Til tross for en høylytt dag, har vi nå klart å kose oss litt også. Vi plukket ripsbær og spiste dem sammen med vaniljesaus og krem - Nam Nam <3 Utrolig godt :)




- Anette -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar