16.08.2013

Helvetesuker - upcoming!

Javel.. Vi har sovet her i 3 netter og det kommer seg. Det føles som om alt går i sneglefart, men det går nå hvertfall frammover. Vi trives godt i huset og har nå fått både kjøleskap og oppvaskmaskin (hallelujah) og alle stikkontakter og brytere er kommet på plass. Nå mangler vi bare lys, slik at lysbryterne og stikkontaktene får oppfylt sin mening også. Foreløpig sitter vi i mørket når kvelden siger på.. ;) Litt romantisk og da. Og jo.. Vi har fått tv og internett. Så nå har vi litt å gjøre hvertfall når mørket siger på...

Jeg har begynt å jobbe igjen. 3 planleggingsdager er unnagjort, og på mandag tar jeg impot mine nye førsteklassinger - gjett om jeg gleder meg!!! Samme følelse jeg hadde i magen da jeg var 7 år og jeg skulle legge meg lille julaften. Dagene går liksom ikke fort nok.

Meeeeen... Alltid et men her i huset.. Ådne reiser på mandag. Så det vil si: at de neste to ukene er jeg mutt alene. De to viktigste oppstartukene i jobben min, de to ukene der det "gamle" huset en eller annen gang må bli utvasket og klargjort til neste familie, de to ukene der Simen skal til ørelegen, de to ukene der jeg skal ha 5 (!!!!) møter/kurs i løpet av mine ti arbeidsdager disse ukene - på ettermiddagen!!!! De ukene da det kommer installatører og skal montere varmepumpen, de to ukene der jeg sansynligvis kommer til å være rimelig trøtt og sliten om kveldene.. Jeg hater jobber til Ådne, simpeltenn hater den! Hvertfall nå...

Jeg er så utrolig lei av å pakke ned og pakke opp igjen. Så utrolig lei av å frakte esker og bagger og leker og diverse opp denne gata.. Jeg skal være så utrolig glad den dagen vi gir fra oss nøkkelen og det "gamle" huset er gitt videre. Men jeg gruer meg til alt som må gjøres før det.

Denne helgen må Ådne og meg virkelig stå på om vi skal få gjort oss ferdige. I morgen får vi teppe til soverommet vårt og kan begynne å flytte opp garderobe, klær, kommoder, nattbord og seng.

Jeg gleder meg til neste uke, samtidig som hodet mitt holder på å gå i spinn av alt jeg må gjøre - alene! Nå kommer snart jentene mine på besøk. Var egentlig på vei til å avlyse, men nå blir jeg jo tvunget til å tenke på noe annet, og det har jeg rimelig godt av. Nå skal jeg kose meg med jentesnakk og sjokolade i kveld, så får jeg ta helgen, og ukene som de kommer.

Litt snack må vi jo ha når jentene kommer :)


I en litt tom, men flott, stue..

- Anette -


4 kommentarer:

  1. Som lærer og mor føler jeg virkelig med deg!! Mye kjekt i vente, men altfor mye på kort tid! Håper familie og venner kan hjelpe deg på ettermiddagene med barnepass og praktisk hjelp! Klem <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Grete!
      Jeg har jo verdens beste familie, så dette ordner seg nok. Og montering og ørebesøk får jeg rett og slett bare bestille nye timer til - enkelt og greit.
      Men jeg fikk rimelig sjokk da jeg så i planleggeren min på jobb, at i løpet av de to neste ukene skal vi ha to kvelder med kurs, to kvelder med bli kjent samtaler og et foreldremøtet. Og telefon om at Ådne skulle reise - ja, det toppet liksom "driten" ;)
      Men det ordner seg!
      Takk for gode ord :) Klem

      Slett
  2. Kan sjynna me ska hjelpa. Stopp opp, trekk pusten og deleger oppgaver! Guttane kan vær hos meg om ettermiddagen. Det ska gå greit dette her! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, takk, takk!!!
      Eg har maaaaange dager/kvelder og til og med ein morgen med "bringe-til-barnehagen" jeg trenger hjelp til, så her er det bare å velge ;) hehe..
      Jeg skal lage meg en oversikt i morgen over hvilke dager jeg ikke får til å gå opp, så sender jeg ut et nødrop på sms.
      TAKK!!!! <3 <3 <3

      Slett