23.08.2013

Tips mot søtsug..

Jeg har lyst å dele noe med dere. Et tips som jeg tror flere kan dra nytte av. Et tips som kan hjelpe deg når du kjenner at søtsuget begynner å komme. Du har sikkert lest utallige tips rundt dette temaet før, men jeg vet akkuratt hva du trenger. Det er egentlig ganske enkelt: Sukker!

Altså hør nå her.. Slutt med dette tullet om at når søtsuget kommer kan du drikke et glass vann og gå deg en tur på 10 min. Herregud.. Hvem er det egentlig som gjør det? Hadde jeg drukket et glass vann og gått meg en tur hver gang jeg får lyst på noe søtt, ja da hadde jeg egentlig ikke gjort stort annet enn å gå tur. Og så hadde det vært utrolig stress å måtte dra med meg alt dette hekkans vannet jeg liksom skal drikke for å dempe suget.. Vann?? Finnes jo ikke et gram sukker i det engang! Lureri!

Glem også dette med grønnsaker, bær, stevia, hjemmelaga knekkebrød med ti tusen forskjellige frøsorter og ekstra fiber med en mager osteskive. Hjelper ingen ting! Jeg kan spise ti knekkebrød, men sitter bare igjen og er mett, får sansynligvis løs mage neste dag og irriterer meg resten av kvelden av alle frøene som sitter fast rundt omkring i tennene. Og sukkerbehovet mitt har slettes ikke forsvunnet..

Nei, mitt tips er at du kjører på med det meste. Her snakker vi karameller, sjokolade, chips, brus (gjerne cola), nøtter med sjokolade, iskrem med karamell og sjokoladebiter, oreo kjeks (de skikkelige som er trukket i sjokolade), kakao med krem, vingummi og smågodt. Med andre ord - fyll på med søtt og sukker. Uten hemninger, helt til du blir kvalm. Da skal jeg love deg at du blir kvitt søtsuget. Du kommer sannsynligvis ikke til å ville ha søtt på en stund, og er det ikke det vi vil? Bli kvitt denne trangen til å spise noe virkelig søtt? Mine venner: her gir jeg dere mitt ord. Spiser du alt dette ovennevnte (og gjerne også mer) så kan jeg garantere deg at du blir kvitt søtsuget! Jeg er godt i gang her i huset. Kakao med krem og selvfølgelig har jeg revet sjokolade over kremen.. Jeg leker ikke liksom...

Ha en flott kveld alle!


- Anette -

2 kommentarer:

  1. Salikatt, nå fekk eg lyst på kakao med krem!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha.. Ja, bare å komma! Masse mer igjen :)
      og den va KNALL god!!

      Slett