30.05.2013

Ruccola, hvitløksfedd, feta og balsamico - nam, nam!!

For en dag! 22 grader, sol, varm bris og en aktiv dag som bare fløy forbi - det liker vi!
Jeg har vært på museet i dag med 1. klasse og sett på bjørneutstillingen. Knall kjekt. Etterpå lekte vi utenfor i nesten 1,5 time (!). De hadde det så gøy at ingen spurte oss voksne om når vi skulle hjem. Vi voksne, vi koste oss vi også ;) Jeg har stått på stylter, kastet bocca, ballansert på stokker og mye mer. Ta turen til stavanger museum hvis dere ikke har vært der - anbefales! Både for store og små :)
Siden det var så fint vær kjøpte vi bare pølser i dag. Så slapp vi gå inn. Kom hjem og var ute helt til leggetid, og de sovnet begge to i det de la seg under dyna.
Pølser kan fort bli litt kjedelig, så i dag lagte jeg litt snacks til, som bare var helt fantastisk godt. Ruccola salat med feta ost, hvitløksfedd i olje og helt til slutt hadde jeg en liten spiseskje balsamico olje over. KNALL GODT! Så utrolig enkelt og lettvint. Jeg lagte meg en liten skål ved siden av pølsene mine og den ble godkjent av Ådne også. Jeg har nettop laget meg en til som jeg har hevet i meg. Nam, nam..
Du lager den selvfølgelig med det tilbehøret du har, men dette var faktisk utrolig godt selv om det var så lite som ble mikset. Neste gang skal jeg ha på krutonger og ristet pinnjekjerner :-O
Nå ble jeg enda mer sulten..

- Anette -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar