21.05.2013

Barndomshjemmet mitt er til salgs..

Da Ådne og meg begynte å "henge" sammen for 9 år siden (!!!!) kom vi i snakk om minner. Minner fra da vi var små. Vi snakket om venner, rampestreker, familie, kjærester, skole og den slags. Jeg husker samtalen som om det skulle vært i går. Vi kom hvertfall til å snakke om sommeren og om bading og soling og alt det kjekke vi gjorde da. Jeg fortalte Ådne at jeg aldri hadde badet i stokkavannet. Ådne ble helt stille og så på meg med store øyne og vid åpen munn. Tror det tok noen sekunder før han klarte å hente seg inn igjen, og han svarte, nesten litt surt; "Har du bodd i Stavanger og aldri badet i stokkavannet?? Alle barn i Stavanger har vel badet i stokkavannet??"
Jeg prøvde å forklare hvorfor jeg ikke hadde, at vi bodde ved sjøen og at jeg ikke hadde behov for å ta den lange sykkelturen for å komme til stokkavannet. Men han forstod det ikke.. før han kom på besøk og fikk se det selv!
Jeg er oppvokst på Hestnes, det jeg liker å kalle for Stavangers perle. Det er så idyllisk og fredfullt. Det er langt fra hovedveien, men allikevel bare 13 min fra Stavanger sentrum. Sjøen ligger rett ved. Stranden, bølgeskvulp, lyden av måker, båter som kjører over et blikk stille vann.. Minnene er mange.
Nå er altså dette fantastiske, flotte, unike og nydelige huset til salgs. 
Jeg har vært klar over det lenge, et par år vel, men plutselig var altså dagen kommet. Nå kan jeg gå inn på internett og se barndomshjemmet mitt til salgs. En utrolig rar og trist følelse. Det er et hus som har stor emosjonell verdi, mange minner, både gode og vonde. Mest av alt gode selvfølgelig!! :)
Jeg er så glad for at mamma og Torkell har funnet en ny plass å bo, en plass de kan starte for seg selv. En plass som krever mindre dugnader og skippertak for to personer. En plass de kan kose seg, slappe av og nyte sol-dagene som det skal bli så mange av i sommer...
Jeg har ikke bodd hjemme på 10 år, flyttet ut ganske tidlig og flyttet aldri inn igjen. I tillegg har jeg fått meg mitt eget hus, min egen eiendom hvor min lille familie og jeg kan boltre oss. 
De som "overtar" huset kommer til å få et fantastisk hus, muligheten til å lage egne minner, sette sine egne spor og nyte sommerene, soldager og idylllen på Hestnes.

<3 <3 <3 <3 <3








  - Anette -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar