26.04.2013

Simen den farlige..

Simen står opp tidlig og vil helst legge seg sent. Kvilen på dagen klarer han og gjøre så liten som overhodet mulig. At den lille krabaten spiser så utrolig lite mat som han gjør, det forstår jeg ingen ting av!?
Han går ikke, han hopper eller springer. Han klatrer konstant på ting og har i det siste også begynt å hoppe ned fra forskjellige høyder. Han er en ekstremt (tørr jeg påstå) aktiv og farlig gutt. La meg gi dere noen eksempler:

- Noen er redde for at barna skal falle i trappene. Jeg er redd for at Simen skal klatre opp på gelenderet og stupe ned derfra.
- Noen er redde for at barna skal hoppe i sofaen, ramle og slå hodet i sofa-bordet. Jeg er redd for at Simen skal knekke nakken fordi han har i det siste prøvd seg på salto ned fra kanten.
- Noen er redde for at barna skal sette mat i halsen. Jeg er redd for at han ikke får mat i seg.
- Noen er redde for at barna deres ikke skal få venner. Jeg er redd han skal bli banket opp siden han går rett bort til de store gutta, dytter dem og sier "høhh".
- Noen er glade for at barna deres sitter i ro og leker selv. Jeg hadde blitt svært bekymret hvis jeg så at han satt rolig og lekte selv.
- Noen synes det er så koselig å ha med ungene når de lager mat. Jeg har prøvd meg en gang med Simen. Men da stod kniven rett opp fra gulvet etter mindre enn ett minutt. Vet ikke hvor han fikk tak i kniven engang?!
- Noen er redde for at barna deres skal klemme fingrene i dørene/skuffene på kjøkkenet. Jeg er redd for at han en dag kommer til å sette fyr på kjøkkenet. Han kaster nemlig ting opp på komfyren og skrur på platene!!

Han er liten, rask og sjarmerende. En gutt på 19 måneder som holder mamma'en sin i aktivitet hvertfall. Er det rart jeg er så utrolig glad når han endelig er i seng etter en laaang dag!??! Hehe..
- Anette -


1 kommentar:

  1. Hehehe eg må jo le litt åg :) beskrev Simen ganske godt det der :p

    SvarSlett