03.04.2013

Crossfit

I dag har jeg hatt prøvetime på det nye crossfit senteret her i Stavanger. Lena har meldt seg inn og fikk lov å ha med venner denne uken på prøvetimer. Jeg har vurdert det lenge, så jeg var veldig spent.
Vi var ikke mer enn 8 mann, og det var helt perfekt! Instruktøren gikk kjapt gjennom øvelser og litt teknikker på de vi skulle gjøre, før vi satte i gang med oppvarming og selve "pain-økten". For å gjøre øvelser med vekter vil de at du skal ha gjennomgått et kurs først, for å være sikker på at teknikken er riktig og du ikke gjør dem feil. Derfor brukte vi ikke vekter i dag, men romaskin og egen kropp.
Oppvarming minnet meg litt om en gymtime - knalll kjekt! Jeg ble godt varm, så vi lå ikke akkuratt på latsiden altså.. Selve "pain-økten" som jeg kaller den, bestod av 300 m roing, 2x20 utfall, 2x20 m burpes jump og 2x20 m sprint før du så skulle gjøre alt om igjen. Dette gjorde vi konstant i 20 minutter uten pause! Det svei godt i lårene, men herregud så fantastisk å kjenne at det brenner!!
Dette ga absolutt mersmak. Håper å få være med et par ganger til, og så får jeg finne ut om jeg skal melde meg inn eller ikke :)
- Anette -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar