09.04.2013

De spiser.. Hipp, hipp, hurra!

Guttene våre spiser særdeles lite. Og når de først spiser, er det ikke fordi det er godt eller de koser seg med maten - de spiser bare fordi kroppen ha litt energi før de herjer videre.
Uansett hva jeg lager, spaghetti, pizza, kjøttkaker, supper.. You name it! De spiser kanskje et par biter, maks, og så er de ferdige. Simen er verstingen, for han kaster maten når han er mett. Og i det siste har han begynt å sikte på oss..
Nå har vi rett og slett gått oss lei på å lage god og sunn mat til dem. Jeg vet ikke hvor mye tid jeg bruker på en uke oppi grytene, for så å kaste det meste eller vaske det opp fra gulvet igjen. Og ikke er det særlig hyggelig for Ådne og meg heller. En av oss spiser om gangen, mens den andre passer på at ingen faller av stolen, klatrer på bordet, veltrer glasset eller kaster maten rundt seg..
NÅ har vi derimot funnet løsningen! Vi lager ikke middag. Herlig! Masse tid og penger spart og jeg slipper å bruke tiden min på kjøkkenet. Hehe.. Neida, det er ikke så gale. Vi lager middag, men spiser middag til kvelds heller. Nå får de en skive når de kommer hjem fra barnehagen og så leker vi ute til klokka begynner å nærme seg kveldstid, først da går vi inn og begynner på middagen. Da er de sultne - hvem skulle tro at det gikk an?? I dag har Ådne lekt med dem i flere timer. Jeg sovnet flatt ut på terrassen. Lapskaus'en gikk på høykant da de kom inn - HURRA!
- Anette -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar