26.09.2013

Kunst og Håndverkprosjekt 2 - Alle hjerter gleder seg.

Vi holder på med et kunst prosjekt på skolen, hvor tema er Hjerter.
Det vi lager skal få pynte opp skolen vår helt frem til november. I november sender vi dem inn til Stavanger kulturhus og er med i en felleskonkurranse som er for hele Stavanger (kanskje flere også??).
Det står ikke noe om hvordan de skal/må se ut, men de må være tredimenjonale, for de skal kunne henge ned fra taket. Så flate tegninger for eksempel går ikke an å bruke.
Vi valgte oss ut et prosjekt som var overkommelig å fullføre, pluss vi trengte å vite at resultatet skulle bli noenlunde bra. De er jo tross alt ikke mer enn 5/6 år gamle, så vi måtte finne på noe enkelt. Og det klarte vi!
Røde pipestilker, knapper i all slags former og farger, tre perler i morsomme farger og varianter og gjennomsiktige glitterperler. Alle fikk likt antall utdelt av perler og knapper, men ingen fikk de samme (og de fikk ikke velge selv). Så var oppgaven til elevene å tre alt på pipestilken. Noen klarte å forme den til å bli et hjerte selv, og noen trengte hjelp. Da alle hadde laget hver sin, kledde jeg to blomsterpinner med røde pipestilkere og festet dem sammen på midten slik at de ble et kryss - x. Deretter brukte jeg sytråd (fordi jeg ville ikke at tråden skulle stjele oppmerksomhet fra hjertene) og knyttet dem alle sammen i 8 forskjellige lenker som jeg deretter knyttet fast til x-et mitt. Da ble det en slags uro - virkelig fin!
Hjertene våre ble kjempe fine. Hvert enkelt hjerte er unikt og fargerikt <3
Hva synes dere?? :)

- Anette -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar