19.09.2013

Facebook vs. Instagram

Jeg har aldri vært en motstander av verken facebook eller instagram, men i det siste har jeg vurdert å slette hele facebook profilen min, rett og slett bare droppe det.
Jeg synes det er helt greit med faebook altså, og vurderer ikke å avslutte fordi jeg er imot det alle andre skriver eller er redd for at andre skal se hva jeg skriver. Men jeg bruker den bare ikke..
I begynnelsen tenkte jeg at det var kjekt å ha profilen min uansett om jeg brukte den eller ikke, men nå..
Etter at jeg fikk meg instagram har jeg vært sløv på facebook siden min. Har delt noen blogg-innlegg i ny og ne, og kanskje en status oppdatering her og der, men jeg kunne godt ha droppet det.
Den største grunnen til at jeg vurderer å droppe facebook er fordi folk inviterer meg til all slags sosiale eventer, og når jeg ikke er inne og sjekker den daglig, eller ukentlig, så får jeg ikke dette med meg. Nettop hadde søskenbarnet mitt innflytningsfest og jeg vistste ikke om det engang før Katrine fortalte meg det neste dag. Og jeg var tydeligvis blitt invitert også.. 
Også er det dette med bursdager. Det er så dumt å være "den eneste" som har glemt å gratulere på veggen, for så å komme med en "gratulere med vell overstått" neste gag jeg er inne.
Hvis jeg dropper faebook, tror dere da jeg kommer til å få en sms istedet hvis noen skal ha fester/eventer o.l? Eller blir jeg kanskje "glemt". Og kommer jeg til å huske alle bursdagene som jeg fram til nå har blitt minnet på hver gang jeg er inne på faebook? Er jeg egentlig blitt litt avhengig? 

Skulle jeg valgt meg ut en av de to ovennevnte, synes jeg instagram er mest aktuell. Der er det ikke så "bråkete", ingen reklame, jeg ser kun bildene til dem jeg velger å være venn med,  jeg får ikke invitasjoner som kan bli glemt eller ikke sett og det tar meg bare 10 sekund for å se om det er noe som har hendt. Og er ikke et bilde kjekkere enn en status oppdatering? Bilder sier jo så mye mer enn ord :)
Hva synes dere? Begge, en eller ingen??

Nei, instagramm'en min er kommet for å bli. Så får jeg se hva jeg gjør med faebook profilem min. Men ikke se vekk ifra at jeg plutselig ikke er på fjes-bogå lengre. Har du instagram og vil følge meg, heter jeg anette_haaland :)


Insta fotos <3

- Anette -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar