06.09.2013

Det er helg, det er høst og boken ligger klar..

Her er høsten kommet. Det øser, pøser ned og torden og lyn har vært på himmelen siden formiddag.
Jeg synes egentlig høsten er en veldig koselig årstid. Regn gjør meg absolutt ingen ting. Det er jo ikke været som avgjør, men klærne..
Når det er dårlig vær ute, synes jeg det er ekstra godt å sitte inne, drikke noe varmt, fyre i peisen, tulle seg inn i et teppe og lese en bok. Jeg er en sucker for inne-kos!

Ellers har jeg hatt en perfekt dag i dag. Jeg merket at alt var litt lettere på jobb også. Nå kunne pausene bli brukt til det de er ment for - en pause. Ådne tok med seg guttene i svømmehallen og derfor satt jeg litt ekstra på jobb i dag og gjorde hele neste ukes planlegging og kopiering ferdig. Så denne helgen skal jeg ikke rydde ut av noen hus, jeg skal ikke ta utvask på noen hus og jeg skal heller ikke jobbe. Jeg skal bare ha helg. Så deilig! Ådne er hjemme, guttene er friske og det er helg. Er det ikke magisk når gledene ofte er så små?!
Kom hjem fra jobb til hus som luktet grønnsåpe og var vasket fra gulv til tak (så og si), oppvaskmaskinen var satt på og Ådne hadde handlet inn for hele helgen.. Helt sant: jeg danset gledesdansen min i stuen da jeg kom hjem. Helt rent og huset for meg selv i noen timer før guttene kom hjem. Jeg satte meg rett i sofaen og leste videre i boken min. Regnet slo mot ruten, det tordnet og lynte ute. Og der satt jeg. Alene i huset, med en bok i hendene og kjente freden senket seg. FOR en start på helgen :)

Håper dere har hatt en god start dere også!


- Anette -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar