20.03.2013

Matkurs med Margit Vea, del 1

Jeg har vært på matlagingskurs med Margit Vea i regi av barnehagen. Hun har laget mange kokebøker og er spesielt flink til å lage mat som er sundt og godt for barn. Hun bruker helst økologiske og ferske varer. Det hun lager, skal lages fra bunnen av. Men det er likevel latterlig enkelt. Du trenger ikke være en gourmet ekspert for å lage disse oppskriftene nei.

Jeg sitter i FAU i barnehagen til guttene. Og det var der det kom opp at vi ville arrangere et matlagingskurs for foreldre og de ansatte i barnehagen. Fokuset vårt var sunn og god mat. Det var flere ansatte som kom, og de hadde lyst å prøve seg på flere oppskrifter de neste dagene ;) hehe..

Hun er ei som vet hva hun snakker om, veldig engasjerende og er flink å formidle videre. Og det liker vi jo! Hun er opptatt av at de små skal få i seg sunne matvarer, helt fra starten av. Vi lever i et samfunn som blir mer og mer "kjemisk". Vi putter i oss ting og tang som vi ikke vet hva er, og som er unaturlig for kroppen vår å få i seg. Jeg kunne fortsatt, men klokka er mye og jeg må i seng.

Jeg tok masse bilder som jeg tenkte å vise dere, men det får vente til i morgen. Tenkte også jeg skulle utdype litt mer om hva dere bør styre unna og så skal jeg gi dere fantastiske tips til noe godt, og sunt, som dere kan lage. Gled dere! :)




- Anette -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar