05.03.2013

Amerikanske pannekaker med banan og havregryn..

Det beste med fridagene mine er uten tvil de "rolige" morgenene. Jeg har ingen klokke å forholde meg til. Guttene må jo være i barnehagen til kl 9.30, men altså.. Når de står opp kl 05.45 skal jo ikke det være noe problem! Så i morges koste vi oss litt ekstra. Vi lagte amerikanske pannekaker med banan og havregryn :)

Oppskriften er kjempe enkel:

1 liten kopp mel
1 stor kopp melk (tilsett litt mer om blandingen blir for tykk)
1 liten kopp havregryn
1 egg
2 banan
1/2 ts salt
1 ts bakepulver

Mos bananene og bland alt i en bolle. Jeg pleier og ha litt smør i pannen. Dette blir ca 8 pannekaker (samme str som en lappe). Guttene liker dem best med litt syltetøy på. Jeg foretrekker rømme og syltetøy - nam nam! Brunost er også veeeeldig godt :) MÅ spises varme og med en gang.
  - Anette -


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar