06.03.2013

Kunst og Håndverk - småkryp prosjekt

Jeg føler meg som en unge.. Har kunst og håndverk som et av mine fag på jobb. Og det er så veldig, veldig gøy. Spesielt i 1.klasse. De synes ALT er gøy og det meste er nytt og spennende.
Nå har vi nytt tema i naturfag: småkryp. Kjempe gøy! Vi har sett film om edderkopper og skal ut i naturen for å lage natur-bilder og lete etter småkryp neste uke :) Spennende.
Siden Ådne er ute, kan jeg ikke alltid sitte til jeg er ferdig på jobb. Og da blir jobben tatt med hjem. Men det er egentlig helt greit. Da får jeg jobbet i fred og ro. 
I morgen i kunst og håndverk timen skal vi lage småkryp som de skal få henge opp i vinduet i klasserommet. Nå er våren kommet, og det er også småkrypene ;)
Sitter her og klipper, limer, fargelegger, måler, lager maler og koser meg egentlig ganske så mye. Synes resultatet ble ganske så fint også. Eller hva synes dere? :o)

Det klippes og limes. Kreativiteten er på topp!
 Resultatet: larve, bille, edderkopp, marihøne og maur.
 Inspirasjonsbildet hadde vi tatt fra et magasin. Måtte forenkle det litt, siden det er til 1.klasse.
 - Anette -


4 kommentarer:

  1. Kjempefine. Dette blir nok en stor suksess!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det slo virkelig an ;)
      Alle lagte 2-3 kver og konne fint lagt mange te!

      Slett
  2. Kjempefine. Gleder meg til å prøve det samme i min 1. klasse. Hvilket magasin fant du ideen i?

    SvarSlett
    Svar
    1. Så kjekt! :)
      Det ble virkelig en slager da vi gjorde det i fjor! Alle fikk det til og ingen ble like ;)
      Jeg mener det var et hjemmet blad, men jeg er sannelig ikke sikker? Ei på jobb son hadde revet det ut av sitt blad hjemme.
      Jeg endte opp med å lage ferdige figurer og "tomme" maler som de selv tegnet rundt. Øyne, bein og prikker/striper stod de fritt til selv :)
      Anbefales! :)

      Slett