16.03.2014

Ylva

TV 2 sender et program som heter Vårt lille land, og dagens episode handler om lille, vakre Ylva fra Drøbak. Det kommer til å ble sterkt å se på! Jeg har papir klar på bordet, og jeg er fortsatt litt usikker på om jeg skal se den eller ikke. Om jeg i det hele tatt klarer.
Ylva var ei lita jente som fikk kreft i hjernen, bare tre år gammel. Alle foreldres verste mareritt! Barna våre skal ha det trygt og ikke være syke. Faren til Ylva oppdaterte hele tiden statusen sin på Facebook, hvor han fortalte hvordan det gikk med Ylva og hvor han minnet oss alle om å sette pris på alle de vi har rundt oss. Det er ingen selvfølge at vi er friske og raske, nyt hvert smil og hver latter. Det har rørt mange. Dokumentaren handler om den siste tiden familien fikk sammen, før Ylva døde, bare syv år gammel. 
Det kommer til å bli en utrolig sterk og trist dokumentar, samtidig som jeg tror den er rørende på en god/vond måte. Vakre, skjønne Ylva <3


- Anette -


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar