15.03.2014

Anette vs Guttene

Ådne skulle egentlig komt hjem i går. Da har han vært ute 15 dager, som inkluderer TO helger! Fikk en telefon kl. 20 om kvelden - "Eg komme ikkje hjem før på tirsdag. Det e orkan her." SA.....N!
Tre helger kan sammenlignes med ekstremsport. Det er en helt enorm forskjell på å komme hjem en fredag etter 15 dager og en tirsdag etter 19 dager. Herregud og Jesus og Maria...
Jeg visste at noe måtte jeg finne på for å sysselsette meg selv i helgen. Jeg var nemlig innstilt på at vi skulle være to. Jeg valgte å gjøre hele dagen om til en "kamp".Hva gjør man ikke for å få timene til å gå...

Morgen: Guttene våknet klokken 06.20 og var ikke interessert i å ligge bare to minutter til.
Anette - 0    Guttene - 1

Trening: I går avtalte jeg med Kathrine på jobb at vi skulle gå sammen på Elixia Hillevåg å trene. Timen var booket og det var også barnepassen. Vi kom 20 minutter før tiden, siden det var en ny plass og ny barnepass. Guttene ELSKET barnepasset og var helt ville. Men Simen taklet ikke at jeg gikk. Fikk ikke trent 60 sekunder engang...
Anette - 0    Guttene - 1

Sykkeltur: vi måtte ut! Pumpet opp alle dekk, kledde de små i gode og varme klær. Pakket nistemat og syklet til Hafrsfjord bru. Der hadde vi et stopp på en strand hvor guttene kastet stein og grus til den store gullmedalje. Jeg fikk trim, vi fikk alle luft, all nistematen ble spist opp...
Anette - 1    Guttene - 0

IKEA: Noah elsker å være i "edderkoppland" som vi kaller det, aka. barnepassen på IKEA. Siden jeg hadde noen timer å drepe og det var et par ting jeg trengte tok vi turen ut. Simen og jeg kikket og handlet litt, Noah lekte og koste seg. En time - check!
Anette - 1    Guttene - 0

Middag: det ble pannekaker. Noe vi alle liker veldig godt. De spiste godt og var fornøyde, men de var ferdig etter syv minutter og da var ikke min pannekake ferdig stekt engang. Det endte opp med full krig og krangling (to trøtte gutter!!) og jeg heiv dem i badekaret mens jeg selv satt oppå doen (med lokket nede) og spiste ferdig pannekaken min mens de badet! Ehh... Det må være en første gang for alt har jeg hørt..
Anette - 0    Guttene - 1

Legging: Her regnet jeg jo med at jeg skulle vinne suverent siden de var så stup trøtte begge to. Simen klikket og bare grein på slutten. Enten lå puten feil, eller så ville han sove naken, eller så ville han ha lyset i taket ned i sengen.. Men han sovnet hvertfall FØR klokken ble halv åtte! Det ga meg kvalitetstid med Noah. Vi leste to eventyr og koste oss med leggingen
Anette - 1    Guttene - 0 

Uavgjort! 3-3 ble stillingen og i morgen kommer jeg til å legge en ny strategi. Mer sykkeltur, være mer ute og ha masse godteri med i sekken :p





- Anette -


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar