04.03.2014

Sterke og flotte negler med Gellack

Da vi var i London for noen uker siden, fikk Katrine og jeg stelt neglene våre. Først og fremst fordi det var så billig å gjøre det der, men også fordi det er så fint. Jeg la Gellack. Noe jeg tror de fleste har hørt om, men som var ganske så gresk for meg. Jeg er ikke en neglelakk-type, og dette har rett og slett gått meg hus forbi. Men.. dette var så genialt at jeg har kjøpt mitt eget sett og gjør det nå selv hjemme. Gellack er nesten som en vanlig neglelakk, men du tørker den under en LED-lampe som gjør at Gellack'en krystalliseres og tørker fort og blir hard. Gellack'en holder godt og lenge. På meg satt den i nesten 3 uker. Da pirket jeg såpass mye borti den, at den begynte å falle av i kantene. Du må fjerne den med egen behandling, for det går ikke med vanlig neglelakk fjerner. Men det finnes en egen Gellack fjerner som er relativt skånsom.
Jeg fikk høre at de solgte starter-kit for Gellack på Cubus og undersøkte det. De hadde både på Cubus og Lindex - samme settet. Det kostet 479 kroner og du får med før- og etterrens, base, topp-lakk og selve LED-lampen. Neglelakk kjøpte jeg utenom. Den kostet 79 kroner og var av fargen romantisk rosa. Det som er det mest geniale med dette, er at det tørker på bare 30 sekunder! Du slipper søl, kliss og å holde neglene borte fra alt annet fordi du er redd det skal smitte av eller bli ødelagt. Og ikke minst: neglene blir sterke og knekker ikke!

Fremgangsmåte:

1. Fil neglene og gjør dem klare. Ta før- og etterrens på en bommullspad og tørk godt av på alle neglene. La det tørke i 30 sekunder - ikke ta på!

2. Legg et tynt lag med base på neglene. Tørk dem under LED-lyset i 30 sekunder.

3. Før på et lag med neglelakk. La også dette tørke under LED-lampen i 30 sekunder. Med en gang 30 sekunder er gått og lyset slukkes, legg et nytt lag og tørk på samme måte.

4. Legg et lag med topp-lakk, tørk i 30 sekunder under LED-lyset.

5. Ta før- og etterrens på en bommullspad og tørk av alle neglene. De vil nå være helt tørre og blanke.

GENIALT!?!




- Anette -


2 kommentarer:

  1. Er det mulig å bestille time? For å få full behandling? :-) Dette så bare deilig ut!

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha.. :-p ja det e bare å komma! Hjemma kver kveld ;)

      Slett