07.03.2014

Endelig fredag!

Det blåser og regner! Hadde jeg bare funnet den der jækla lighteren hadde jo alt vært helt greit for da kunne jeg tent i peisen eller tent lys, men.. Simen hadde den sist og nå er det vel bare gudene som vet hvor den er. Siden jeg ikke kan gå ut av huset selv, sitter jeg her i sofaen, under et teppe og små-fryser. Jaja, pusekatten varmer meg og med norske talenter på tv, så går det likevel helt greit.
Denne helgen har vært etterlengtet. Jeg hadde jo vinterferie forrige uke, og det var bare så fantastisk å ha rolige dager. Og endelig er det helg og rolige morgener. Jeg har kun en avtale på agendaen, så det skal bli herlig å ikke måtte haste ut av dørene hele tiden. 
Jeg har kjøpt inn masse frukt og bær som guttene skal få kutte opp selv i morgen. De er blitt veldig flinke til dette og synes det er veldig, veldig gøy! Alle eksperter anbefaler jo å la barna få bli med på matlagingen, men.. Ja, kan dere se det for dere? Første gang jeg hadde med meg Noah (da var han vel 2,5 - 3 år) mistet han kniven og den STOD i gulvet ved siden av foten min :-o Simen har en tendens til å stikke av MED kniven i hånden. Men får de kutte frukt og bær er de så opptatt av å spise det, at de gjør akkuratt det de skal :) Vi øver og øver.. Snart kan de kanskje lage lapskaus mens jeg tar meg en lur på sofaen? Hvertfall ifølge ekspertene.. Og hvis barna får være med å kutte opp, kommer de til å spise mer, mer variert og få mer interesse for mat.. eh.. Hvem er egentlig disse ekspertene?!
Dere må hvertfall ha en fin fredagskveld, her skal det koses med katt, kakao, sjokolade og norske talenter :-p
Oh lykke!



- Anette -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar