30.03.2014

Spennende frokost

Jeg er rød, rød, rød! Ikke solbrent, men kokt. Vi gikk ut klokken 9.30 og gikk inn igjen kl. 18.30 (med unntak av en liten pause midt på dagen). Hvem trenger lykkepiller når man har sol? Ingen ting gir meg mer energi enn å sitte ute i sola. Ungene er glade og fornøyde, og da blir jeg glad og fornøyd. Guttene har faktisk lekt hele dagen med naboguttene. De har gått fram og tilbake gjennom en åpning i hekken og bare kost seg. Lunsj, is, kjeks, trampoline, fargelegging, såpebobler, billøp, sparkesykkel, hekke klipping... You name it! I tillegg fikk vi et lite lekevisitt av Kristine med familien. FOR EN DAG! Jeg kan bare ikke få sagt det nok :)

Ellers har jeg vært kreativ med frokosten denne helgen. Som dere sikkert har fått med dere, har jeg ikke gutter som er noe særlig glad i mat. De spiser for å demre sulten, ikke noe mer. Og i ny og ne slår jeg til med "overraskelse-frokost" som jeg kaller det ;) Da skreller jeg frukt, vasker bær og lager figurer av skivene. De synes det er kjempe kjekt, og det viktigste: de spiser opp! Jeg må være taktisk, jeg kan ikke legge på for mye mat. For da rører de ingen ting, men legger jeg et jordbær kuttet i biter, et par epleskiver, 6-7 blåbær og en figur presset ut av doble skiver - ja da er jeg strålende fornøyd om de klarer få ned alt sammen.
Sunt, lettvindt og kjekt tips til alle - Lek med maten av og til :)





- Anette -

2 kommentarer: