25.03.2014

Grillings og trøtte unger

For et fantastisk vær! Vi bestemte oss i går, for at vi skulle grille i dag. For på tirsdagen har jeg mulighet til å gå litt tidligere fra jobb. Ungene var allerede hentet da jeg kom hjem, og grillen var tent. Ådne hadde handlet  og kyllingen var lagt i marinade. Alt så ut til å bli ganske så "perfekt", men så.. Helt plutselig, ut fra blå himmel: hyling, krangling og grining - i ett bankende kjør!! Heeeereguuuuud!
De gjorde seg ikke vanskelige på noen måte, guttene altså, men de hadde begge vært ute siden klokken 10 i morges og var rett og slett helt utkjørt. De taklet ikke være ute lengre. De måtte inn. Så klokka 4 gikk vi inn fra skyfri himmel og sol - for å leke på rommene. Ådne gikk på trening, så hadde vi vært to kunne vi hvertfall byttet litt på å være inne/ute. De roet seg når de fikk komme inn og sovnet begge to før klokka var blitt leggetid.
Det tar på for de søte, små med sol og flott vær :)

Ellers var maten en suksess! Ådne har lært seg en ny marinade som han legger kyllingen i. I tillegg til å marinere kjøttet, smører han et fint, tykt lag med bbq saus over mens de grilles - himmelsk. Vi hadde brokkolisalat og grillet mais til. Solen steikte, og vi fant ut, der og da, at vi skal grille hver dag denne uken ;) Vi fant også ut at det blir grilling i bursdagen min. Vi elsker grillmat! Og Ådne er kjempe flink til å grille. Så han kommer til å få i oppgave: å være grillkonge, så lager jeg alt tilbehør og diverse.
Plutselig gledet jeg meg bare enda mer til feiring- går det an??

Om noen har kjekke, praktiske, gode tips til grillmat eller variasjon til å ha på grillen tas det imot med åpne armer :) Her er en liten ide' av det vi tenker selv:



- Anette -


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar