08.01.2014

Vi har satt dato for Bryllupet!

Håper dere synes det er greit at jeg skriver litt om brylllupet i ny og ne - for folkens: det kommer til å ta over bloggen!! :)
I dag har jeg tatt en del telefoner, og jeg kan fortelle dere at datoen er satt!! Vi har fått tid i kirken, lokalet er booket, catering er bestilt, jeg har fått prøvetime hos Agape (bryllupskjole) og fotograf er i boks. Denne dama her kan det å være effektiv! 

 4. oktober 2014 ringer kirkeklokkene for oss <3

Jeg har vært og kikket på lokalet, og det er bare helt fantastisk! Virkelig et drømmelokalet for bryllup. Det er en gammel låve som er blitt total renovert, med hvite vegger, grov plank på gulvene, kraftige, mørke bjelker i det hvite taket. Taket er sikkert 6-7 meter høyt og det fremstår som en slags ballsal. Jøye meg.. Dette kommer til å bli så bra! For de som sikkert begynner å lure om Ådne også har "noe han skulle sagt", så har han selvfølgelig det! Han vet om alt sammen og har selvfølgelig godkjent det :) 
Det vanskeligste å bli enige om var egentlig datoen. For bryllupet må være i en av-perioden til Ådne, og vi vil jo at det skal passe for alle sammen, hvertfall de aller nærmeste. Og de fire første datoene vi egentlig hadde satt oss, krasjet med andre sine planer.. Så da landet vi til slutt på lørdag 4. oktober. Det er jo en ganske praktiskl dato for meg, for uken etterpå har vi høstferie - bryllupsreise <3 Wohoooo...

Jeg har skaffet meg en bryllupsplanlegger. En bok jeg har delt inn i utallige kapitller for å klare og holde styr på alt! Foreløpig er jeg vel oppe i 14 kapitler, men det kommer nok til å komme flere skal du se. 
Det var først da jeg begynte å dele inn i kapitler at jeg egentlig fant ut hvor mye jeg allerede visste om hvordan jeg ville ha det. Jeg har aldri tenkt over det før, men det har nok lagret seg ting og tips oppi hodet mitt - ubevisst, fra tidligere bryllup vi har vært i eller bilder jeg har sett, filmer, folk som har fortalt videre og lignende. Og greit er jo det. Hadde vært dumt om jeg måtte startet helt fra skratch.

Pinterest har jeg nevnt for dere før, men jeg kan ikke få skrytt nok av det! Jeg finner så utrolig mye fint der. Og jeg har allerede laget meg en egen mappe som heter Bryllup. Den har over 70 bilder til inspirasjon og tips! Og jeg tenkte å dele noen med dere nå. Jeg er ikke redd for å "røpe" noe, for de mest intime eller private detaljene holder jeg for meg selv ;)

Det kjennes godt å være i gang, og det føles fantastisk å ha satt en dato. Nå må jeg bare være flink til å fordele arbeidsoppgaver og få hjelp til de prosjektene som tar lengst/mest tid. Men vi har jo faktisk 9 måneder på oss, så vi har jo litt tid da. Om 9 måneder blir jeg Anette Håland Karlsen!!

Her får dere en liten pekepinn på hva jeg bruker til inspirasjon, med hvordan jeg ønsker at pynt, dekorasjon, farger, blomster og lignende skal være. Hva synes/tror dere??
Og for all del - har dere noen tips eller ideer tar jeg svææært gjerne imot dem også ;)





- Anette -




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar