03.01.2014

Hipp hurra for verdens beste mamma!

Det går i ett med bursdager i familien denne måneden. Og i dag er det min kjære mamma som står for tur.
Først da jeg fikk barn selv gikk det opp for meg hvor stor og viktig mamma-rollen er. Hvor avhengige noen kan bli av deg, hvor viktig du blir for barna dine, hvordan mine valg og meninger påvirker barna mine. Og ikke minst, hvor viktig mamma var for meg, da jeg fikk barn selv.
Min mamma er verdens beste mamma, uten tvil! Hun stiller opp 110%, er alltid der om det skulle være noe, har alltid svar på spørsmålene mine, kan alltid komme med tips og ideer til å løse problemer og hun kan lytte! Jeg snakker med mamma nesten hver eneste dag. Kanskje til og med flere ganger til dagen. Jeg ringer like mye kveld som morgen og det gjør mamma tilbake også. Vi kan snakke om viktige ting, eller vi kan snakke om langt mindre viktige ting, men vi snakker sammen titt og ofte. Vi kan le til krampa tar oss, noe jeg synes vi gjør ganske ofte. Latteren henger løst når jeg er med mamma.
Mamma er utrolig snill. Hun avlaster og stiller opp med en gang det trengs. Hun skjønner det ofte før meg når ting topper seg her i heimen, og da står hun plutselig på døren - klar for å hjelpe. Dette er jeg evig takknemlig for. Jeg er ikke flink nok til å fortelle mamma hvor glad jeg virkelig er i henne, men jeg tror hun vet det likevel. På samme måte som jeg vet at hun er glad i meg.
Bare tanken på turen vår til Mallorca får meg til å le. Tenk at du tok deg fri en uke fra jobb, for å reise med guttene og meg. Og det ble ikke akkuratt en særlig avslappende ferie (for å si det mildt), men herligheten som vi lo! Vi lo til mageknipen tok oss og beina måtte krysses for at det ikke skulle gå galt.. Hehe..
Gratulerer så masse med dagen mamma! Utrolig glad og stolt for at nettopp du er mamma'en min <3


- Anette -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar