06.01.2014

Hjemmedag

Siden 6. desember har vi hatt tre uker med sykdom her i heimen. Omgangssyken fikk jeg og guttene før Ådne kom hjem (13. desember). Spysyken herjet i 9 dager her i huset! Så gikk det greit, helt til Simen fikk en virusinfeksjon i romjulen. Da var han syk i hele 5 dager før det begynte å gi seg. Tre dager senere får Noah de samme symptomene, og vi regner med at det er det samme. Men etter fem dager ser vi at gutten vår blir slakkere og slakkere, samtidig som feberen kommer og går. Ikke hadde han noe spesielt høy feber heller. På lørdag begynte han å hoste, og vi bestemte oss for at hvis det ikke hadde gått over til søndagen skulle vi dra til legevakten. Det ga seg ikke og jeg tok med meg Noah og fikk beskjed av legen at han hadde lungebetennelse. Heldigvis hadde vi kommet på et tidlig stadiet, så vi fikk reise hjem igjen med antibiotika og beskjed om å holde han mest mulig i ro de neste 48 timene.
Det er utrolig hvor fort det hjelper med antibiotika! Han har vært mye bedre i dag allerede. Ingen feber, lite hosting, og han har vært våken hele dagen (tidligere har han sovet noen timer på dagene). Natt til i dag var alt annet enn god, så jeg håper på en rolig natt i dag. Håper han sover seg helt frisk :)
Han har sett mye på tv/film. For han blir fortsatt sliten av å være i aktivitet, men han har også tegnet litt. Han er nemlig veldig, veldig glad i å klippe! Han klipper papir i all slags biter. Så limer han dem oppå hverandre og ser hva det blir. Han begynner gjerne med å lage et fly, men så blir det heller en hare. Han bestemte seg for å lage et kort til Tilla Louise <3 nååååhhh... Han kom på det selv - helt sant!!
Jeg spurte hva jeg skulle skrive:
"Kjære Tilla Louise. Håper du blir frisk snart. Glede meg te å leka med deg. Hilsen Noah."
Og så har han da altså klippet/limet en skilpadde, et romskip og Tilla Louise. Jeg har slengt litt farge på disse figurene han har laget, slik at det skal bli lettere for Tilla (og oss andre..??) å se hva det er ;) hehe..


- Anette -


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar