29.01.2014

De ti bud..

Ådne er på trening, og da har jeg benyttet anledningen til å surfe litt på nettet etter inspirasjon til bryllupet. Jeg synes det er gøy å søke etter inspirasjonsbilder til dekor, kjole, blomster, pynt og mat, tips og råd eller nettsider/blogger som har med bryllup å gjøre. Jeg kom hvertfall over en blogg som heter brudeblogg.no. De hadde en interessant artikkel hvor de hadde laget de ti bud - fra fjordårets bruder.  De har ringt rundt til noen av fjordårets bruder og spurt dem om hva de ville gjort om igjen om de fikk muligheten, eller hva som ble ekstra vellykket. Dette kom de fram til:

De ti bud


1) Deleger mest mulig av oppgavene i forkant av og under bryllupsdagen, enten til gode venner eller profesjonelle bryllupsplanleggere.

2) Invester i en dyktig bryllupsfotograf og en heldagsfotografering, du vil aldri angre på å ha bryllupsdagen godt dokumentert.

3) Dersom dere gifter dere i en kirke, sørg for å sende presten «deres historie» skriftlig, vielsen blir ekstra vakker dersom prestens tale er personlig skrevet.

4) Ha for all del gode sko, eller et alternativ skopar, det er synd å ha gnagsår når man skal holde ut en hel bryllupsdag og natt.

5) Det er bare tull å kjøpe vaser etc. når din lokale blomsterbutikk sikkert har noe du kan låne eller leie rimelig.

6) Fri bar kan ofte bli dyrt, velg heller drikkebonger, en tidsluke for fri bar eller eventuelt fri bar på øl/vin/mineralvann og la gjestene betale drinkene selv.

7) Ha klar en kjole nummer to, brudekjoler er oftest hverken praktiske eller behagelige i lengden og kan fort bli slitsomme å danse i.

8) Forbered et antall spillelister på forhånd, la ikke gjestene ta over musikken, da blir det ofte hopp midt i sanger eller stille pauser underveis, en sikker partydreper.

9) Ikke glem nattmat, når klokken nærmer seg 01.00 er alle sultne igjen, utrolig nok.

10) Sov litt enkelt på selve bryllupsnatten og sjekk inn på bryllupssuiten dagen etter, det blir mest valuta for pengene!


Det er ikke alle disse budene som er så veldig aktuelle for oss, men det var likevel kjekt å lese dem. Det var spesielt et bud jeg bet meg merke i, og det var bud nummer 7, en kjole nummer to. Jeg har hørt at flere har anbefalt dette, og det har absolutt vært en tanke hos meg også. Skal jo tross alt til London neste helg. Hvem vet, kanskje jeg finner noe der?? :)
Her er hvertfall drømmekjolen min (om det skulle bli en nummer to):


- Anette -

2 kommentarer:

  1. <3 <3 <3 Alle hjerter gleder seg <3 <3 <3 :D Skam fine kjole nr 2 ;) Fikk lyst på den selv ;)

    SvarSlett