01.01.2014

2014 og nyttårsforsetter

Håper dere alle hadde en flott feiring i går/natt/morges? Det hadde vi! Åtte voksne og syv små mellom 1-4 år samlet under samme tak. Kalkun m/tilbehør, sjokolademousse, pakkeleken, raketter, noe godt i glasset og godt selskap :) 
Det gikk over all forventning. Jeg hadde nok sett for meg overtrøtte og sutrete gutter - men ikke i det hele tatt! De lekte og koste seg, og holdt koken til langt på kveld. Da de først la seg (kl. 23) sovnet de med en gang. Og sov seg gjennom raketter og biltur hjem igjen. De var faktisk så utslitt at de sov helt til kl. 9.30 i morges :-0 noe som ikke har skjedd før - noen gang! Det endte med en tidlig kveld på begge, men Simen valgte å gjøre den første timen om til en hvil, så han er fortsatt våken, i skrivende stund, og har vært våken i over to timer. Ådne er på kino, og jeg hadde egentlig tenkt å legge meg tidlig, men... Jaja, de sov til 9.30, jeg skal leve lenge på den ;)

Som hvert år, har jeg også for dette året laget meg et par nyttårsforsetter. To for å være nøyaktig. Ingen av dem handler om kosthold eller trening, for det er vi så bevisste på uansett at det var ikke vits. Nei, i år har jeg laget meg to egoistiske forsetter. To som skal hjelpe meg til å roe ned litt når det topper seg, og som skal hjelpe meg til å få (forhåpentligvis) roligere dager. 

1. Bli flinkere til å si nei. 
Dette er noe som sitter langt inne hos meg, og som jeg sliter litt med. Jeg synes det er helt forferdelig å si nei. Jeg klarer det ikke. Sier jeg nei til å være med på ting og tang, så tenker jeg ikke på stort annet etterpå. Alt jeg går glipp av, alt det de andre gjør uten meg, alt det jeg heller kunne gjort enn å sittet hjemme. Men nå.. Nå skal jeg lære meg å rett og slett drite litt i akkurat det. Jeg orker ikke skaffe barnevakt for hver eneste helg Ådne er borte fordi det skjer noe spesielt, eller noen har bursdag akkurat den helgen. Fra nå av skal jeg være med på alt jeg kan som IKKE blir stress. Og har jeg allerede to avtaler den uken som jeg har fått barnevakt til, ja da kan jeg dessverre ikke en kveld til og slikt får det bare være!! Nå vil jeg begynne å bruke barnevaktkvoten litt til min egen del. Gjøre storhandel, vaske/rydde hus, lese en bok, brette klær, shoppe, gjøre hus-prosjekter som jeg har hatt planer om i så mange måneder. Meg, meg, meg.. Wohooo.. 2014 kommer til å bli et bra år! Hehe.. 

2. Planlegging!
Jeg MÅ bli flinkere til å planlegge. Innkjøp, faste treningstider (både mine og Noah sine), ukeshandling, middager, penger.. Dette er et mål Ådne også har satt seg. Så vi har et lite prosjekt gående her i huset med noen tavler vi holder på og maler. Men det får jeg vise dere når vi er ferdig :)

Jeg har troen på dette. To forsetter som jeg ønsker å bli bedre på/til, og som jeg tror absolutt er "gjørendes". 
Har dere laget dere noen nyttårsforsetter? 

Nei, nå tror jeg jammen Simen har sovnet. Så da benytter jeg sjansen til å lukke litt på øynene. Snakkes!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar