13.01.2014

Min søster fyller året!

I dag, for 26 år siden fikk jeg en lillesøster. Denne lillesøsteren skulle senere bli en av mine beste venner. Jeg vet at jeg var stolt som en hane da Katrine kom til verden. Jeg likte godt å passe på henne, men hun var ikke så lett å ha med å gjøre. Jenta hadde bein i nesen fra den dagen hun fikk luft inn i lungene, og det beinet har ikke akkuratt blitt til brusk. Hun var enten eller, slik jeg husker det, da vi var små. Enten var hun med på leken, eller så gjorde hun alt som var i sin makt for å ødelegge den. Enten var hun glad, eller så var hun så sint at det kom røyk ut av ørene. Enten spiste hun, eller så spiste hun ikke osv. Jeg husker Katrine som sta, men allikevel en glad jente :) Vi har masse kjekke minner fra da vi var små, og de eneste som ikke er "roserøde" er de vi oftest ler mest av. Som den gangen hun forlot meg i grøfta, med foten viklet inn i hjulet på sykkelen, gråtende, fordi hun var så sint for at jeg hadde "trynet" med hennes sykkel. Eller den gang hun tok meg på fersken med å synge inn sanger på kassettspilleren hennes (ja, vi hadde det den gang...) og sprang inn på rommet og skreik de høyeste tonene du kan tenke deg mens hun sprang mot meg og heiv på armene og brølte. Minnene er mange, og vi kan sitte og mimre i mange timer mens vi ler til latterkrampa tar oss. De fleste vitsene er på min bekostning vel og merke.. 
Nei, dette er ei jente som var bestemt og gikk for det hun ville ha. Dette har hun tatt med seg inn i voksenlivet. For tenk, nå er også hun blitt voksen! Hun klarer seg alltid. Uansett hva som skjer med Katrine, så løfter hun seg opp igjen og igjen og igjen. Hun klarer å stå på egne ben og er en fantastisk mamma for Tilla Louise!
Vi henger masse sammen og har ingen problemer med å snakke om verken gode eller vonde ting. Vi er ærlige med hverandre, og det setter jeg utrolig stor pris på. Det var en liten periode, i tenårene, da jeg virkelig trodde alt håp var ute for oss to. Men neida, vi måtte bare vokse opp og sprelle litt fra oss. Nå er vi sammen støtt og stadig, bor rett i nærheten av hverandre, finner på ting sammen i helger og ukedager, reiser sammen med mer. Det er en grunn til at Katrine er blitt en av mine to forlovere! 
I dag har hun hvertfall bursdag, og jeg vil bare få skryte litt av at min kjære lillesøster er 26 år i dag!
Gratulerer så masse med dagen Katrine!
Utrolig glad i deg!
<3 <3 <3


- Anette -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar