28.10.2013

Juleverksted Nr 1...

De som kjenner meg, vet at jeg ELSKER julen!!! Jeg begynner å glede meg med en gang august måned er over. Hva jeg skal kjøpe, lage og finne på rundt juletider er allerede planlagt :) 
På lørdag tok jeg med meg eldstemann og dro til kontantangro på Mariero. Der selger de alt innen lag-selv-hobby. Vi kjøpte leire (som tørker selv. Trenger ikke stekes), julestjerner, perler, decopache lim og små bokser vi skal dekorere. Kom hjem og klarte rett og slett ikke dy meg. Så vi hadde et aldri så lite juleverksted - vi to. Noah stod for arbeidet og jeg stod for rydding og vasking. Han malte julestjerner hvite og hadde rødt glitter på. Han laget to lys lykter av gamle (rene) syltetøyglass, decopache lim og servietter. Og til slutt perlet han perler på en hyssingtråd, som vi til slutt former til et hjerte og hadde rød sløyfe på. 
Han likte veldig født håndarbeidsøkten, og det gjorde jeg også. Enkle ting som var kjekke å lage. Resultatet ble også veldig fint :) og dette er jo nesten det viktigste (utenom kosen ved å lage det da). For blir det fint har vi det framme og de små ser at vi bruker det. Og vi sparer jo ikke akkurat på det som ikke er fint heller?? 
Legger ved litt bilder fra juleverkstedet. Hva synes dere? :)






2 kommentarer:

  1. Ooooh nå glede eg meg te jul!! Fikk den nyeste katalogen te HM i posten, og de hadde så masse fin julepynt te hjemmet. Vil på shopping NÅ! Men har fått streng beskjed om å vente te 24 november, minst, før julepynten f

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja eg vett! ELSKE jul!
      Oh jul med din glede...
      Me må jo ha et juleverksted samen med de små ein dag? :)

      Slett