13.10.2013

Alcudia - del 3

Vi er vell hjemme! Og for et fantastisk flott høstvær vi kom hjem til. Skyfritt, vindstille, speilblankt vann og sol.. Det blir jo ikke bedre! Var hjemme i hus rett rundt kl 01 i natt og vi sovnet alle tre uten å blunke. Vi har alle vært rimelig trøtte og slitne i dag, så nå skal det bli godt å få en hel natt med søvn på øyet før en ny arbeidsuke starter igjen i morgen.
Men altså.. Alcudia... Jeg hadde aldri vært på Mallorca før, så jeg var veldig spent på været, temperaturer, mat, hotell, folk og natur.. Du vet, det typiske. Været kunne vi nok vært litt heldigere med. Vi hadde tre dager med sol, to dager med overskyet og litt regn (absolutt ingen sol) og to dager hvor det var en god miks av sol og skyer, men litt kald vind. Når solen kom fram fra skyene var det kjempe varmt, rett og slett perfekt! Ikke så varmt at vi svettet, men det var helt nydelig og deilig. Med en gang skyene kom "i veien" ble det kjøligere, og var skyene mørkegrå ble det faktisk litt kaldt. Hver morgen, på vei til frokosten, hadde jeg langbukse, singlet og cardigan og syntes dette var akkuratt passe. Noen dager kunne jeg faktisk tenkt meg en ekstra genser også. Jeg er frysen av meg, og syntes morgenene og kveldene var akkuratt litt for kalde.
Bassengene på hotellet var det mange av. Barnebassenger med sklier og diverse og store bassenger med både grunne og dypt område. Disse var altså ikke oppvarmet, så de holdt vel rundt en 20 grader ca. Dette er kaldt altså!! Brrrr... Noah ville helst bade i bassenget hver eneste dag, hele tiden, men vi klarte lokke han med ned til sjøen med is eller slush. Sjøen gjorde hele turen. Den var varm, nesten litt "pisselunka" som vi sier i Stavanger. Rundt 24 - 25 grader - magisk!!
Prisene var ikke så galne. En middag til oss fire, kostet fra 30 - 50 euro pluss/minus. Da hadde alle hver sin rett og noe i glasset. En dag spiste vi tapas inne i Alcudia by. Da hadde vi brød med oliven og hvitløkssmør, fem tapas retter, en liten kanne med sangria, en flaske vann og guttene hade spaghetti. Dette kom på 57 euro (ca 456 kr) og dette var den dyreste maten vi bestilte på hele turen. Det var virkelig godt! Ikke klarte vi spise opp alt heller. 
Jeg har stor kost meg, men.. Og ja.. Jeg har et lite men.. Det ble litt travlere enn jeg hadde forestilt meg. Noah ble ganske trygg på slutten av oppholdet, og hadde en tendens til å stikke av. Plutselig hadde han gått ned trappene/heisen alene og sprunget bort til bassenget. Ikke bare stod han og så på heller, han badet jo selvfølgelig. Herregud jeg hadde hjertet flere ganger i halsen da jeg ikke fant han med barnebassenget.. Simen er jo seg selv lik uansett om vi er på Mallorca eller i Norge. Han leker ikke, han herjer. De andre barna lekte fint med spader opg spann på stranden. Han kastet sanden opp i luften, ville bare ødelegge sandslottene til de andre, helte sand oppi slushen til andre folk og prøvde støtt og stadig å "låne" flytemadrassene til de andre gjestene på stranda. 
Jeg er evig glad jeg hadde med meg mamma. Dette hadde aldri gått uten henne!!!!! Men de rolige kveldene jeg trodde vi skulle få på terrassen, de gode middagene jeg trodde vi skulle få spist om ettermiddagene/kveldene så jeg ikke så mye til.
Alt i alt har jeg storkost meg! Flyturen opp og ned gikk greit. Guttene har vært aktive, men i storform. De har herjet og badet og spilt fotball hver eneste dag. Mamma og jeg har hatt latterkrampa utallige ganger, og vi har fått opplevd litt av hvert også. Mallorca anbefales av meg hvertfall :)

Ved badebassenget
Stranden ved hotellet
Utsikten fra terrassen vår
Gamlebyen i Alcudia



- Anette -






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar