14.07.2013

Vikedal Roots Music Festival

God kveld alle!
Jeg har hatt en suuuuuper flott helg, men har ikke klart å oppdatere bloggen pga dårlig dekning. Regner med dere har ventet i spenning ;) hehe..
Ine ringte meg på torsdag og lurte på om jeg ville bli med på "Vikedal Roots Music Festival" fra lørdag til søndag. Ådne var hjemme (for en gangs skyld når noe skjer) og klart jeg ville!!! Reise, UTEN å skaffe barnevakt - check! høhø..
Lørdag møtte vi hvertfall opp i byn, ved båtterminalen kl 11 og ble hentet i båt. Ble kjørt til Vikedal og fra der var vi solgt. Festivalmodusen kicket inn og vi ble (nesten) litt småville med en gang. Kaffe og baileys klokken 15 liksom.. ååhh... Liker det!!
Vi spiste reker, slappet av, gikk litt fra båt til båt (med vinflasken i hånden) og skravlet med de fleste. Konsertene holdt på hele dagen, men vi hadde kun kjøpt kveldspasset. Det startet halv 8, så fram til da var det vorspiel i båtene som lå til kai.
Det var tre konserter jeg gikk på: Bjørn Berge (blues), Razika (jentegruppe fra Bergen som spiller indie-ska-pop-rock) og høydepunktet: BigBang m/Valkyrien Allstars. Alle tre var fantastiske, men jeg må ærlig få si at Razika var vel dem som overrasket meg mest. Det var utrolig kult!! Gå inn på Youtube og hør sangen deres vondt i hjertet. Bigbang vistte jeg jo at var fantastiske, men jeg ble likevel overrasket over hvor kul musikk de har. Det var bare helt suuupert! Møtte faktisk flotte Kathrine fra jobben, så det var utrolig kult :)
Vi var sene i seng og begynte å seile tilbake til Stavanger kl 9 i morges, så jeg er trøtt kjenner jeg.. hehe.. Men jeg hadde gjort det igjen - UTEN TVIL! 
På vei hjem stoppet vi innom Sør-Hidle og spiste vafler hos mamma og Torkell. For en flott avslutning på en ellers super duper helg.. 
Min elendige mobil er ødelagt og må lades hver 5 time (!?!!?) så jeg fikk ikke tatt så mye bilder jeg skulle ønske, men dere skal nå få se litt hvertfall..

ADVARSEL: sterke bilder av alkohol!!

 Skjønne Gunvor :)
 Ut på tur, aldri sur!
 REKER!!!
 <3 Festival <3
Klokka er 15, på tide å starte ;) høhø..
 Når mor e borte.. så danse hu på bordet....
 Gotta love it!
Tror dere ikke vi møtte selveste Asterix med styrkedrikken sin?  ;)
Hahaha...
 Bjørn Berge løfter taket.
Kathrine og meg stein-klar for BigBang :o)
Snuten vendt hjemmover..

- Anette -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar