30.07.2013

Vegg til vegg teppe på soverommet??

 Det begynner å nærme seg innflytting. Kan tenke meg at det er klart om en uke. Plutselig begynner selve flytte-dagen å nærme seg, og da går takene i spinn rundt hvordan vi vil ha det inne i huset. Kjøkkenet, gangen og guttenes rom har vi full kontroll på. Badene skal ikke gjøres noe med. Stuen klarer vi ikke finne ut av, så vi har bestemt oss for å ta den litt på sikt. Ofte er det lettere å få et helhetsinntrykk når du har fått møblene på plass. Så får vi heller se det an om vi velger å bytte møbler (noen av dem vel å merke) eller hvordan/hvor møblene skal stå. Stuen er nemlig både større og annerledes i form enn den vi har nå.

Men nå er det altså soverommet vi har begynt å snakke om - vårt soverom. Vi skal male det, men egentlig hadde vi ikke tenkt å gjøre så mye mer enn det. Før nå...
Soverommet vårt har et parkett gulv som er ganske så stygt, men allikevel har vi valgt å ikke gjøre noe med det i denne omgang. Det er ganske lite og sengen hadde stått over det verste, så det er vel det vi har tenkt. Men nå snakket vi nettop om å legge teppe på hele gulvet, altså et vegg til vegg teppe.

Da vi besøkte søskenbarnet til Ådne i London, var det første vi la merke til da vi kom inn døren - teppe! De hadde teppe på alle gulver, utenom kjøkkenet. Trappene, stuen, soverom.. Det var helt merkelig til å begynne med, men vi ELSKET det begge to! Det var helt fantastisk å gå rundt omkring i huset, du kunne til og med gå barfot uten å bli kald. Vi snakket faktsik en del om det da, hvor fantastisk det måtte vært og hatt tepper i hele huset.. hehe.. 

Nå vurdere vi altså å få det på rommet vårt. Det er ikke et rom med "trafikk". Kun for oss som skal sove der. Det er et rom som er under bakken, så det er gruelig kaldt i gulvet om vinteren (vi har det samme rommet som soverom her vi bor nå). Så teppe må jo bli perfekt.

Hva synes dere?? Her tas tips, erfaringer, ideer, innvendinger eller bare frie tanker imot med stor takk!!

Vi tenker lyst teppe. Beige, hvitt eller lyse grått. Likte spesielt det lyseste på bildet under..


 ELSKER dette <3 <3
- Anette -

2 kommentarer:

  1. Eg syns det e kjempe fint med teppe på soverommet! Men eg måtte hatt et lyst, sånn som på det nederste bildet. Eg bor i sokkelleilighet sjøl, så eg vett alt om å fryse på føttene om morgenen, brrr!
    Derimot tror eg at hvis eg någengang ska teppebelegge gulvet, så holde det med soverommet. Heile huset blir litt too much for min smak :)Kunne absolutt tenkt meg å legge teppe på barnerommet åg, siden det e kaldt for de å sitte å leke på gulvet om vinteren.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det måtte blitt lyst hos oss og. Har ikkje så kjempe store vinduer med dagslys, så mørkt teppe hadde nok bare gjort rommet mindre.
      Va og så på i dag. Ganske dyrt hvis du ska ha et fint av kvalitet, men tror nok det blir teppe likevel.. Tenk å stå opp, trø på et varmt og mykt golv - GLEDE! :)

      Slett