11.07.2013

Kick as treningsøkt - hjemme i stua!

Wohoo.. I dag har jeg endelig gjort det jeg har tenkt leeeenge: trent hjemme!
Etter at jeg begynte på Crossfit Centrum, har jeg fått øynene opp for å lage treningsopplegg m/øvelser og antall repetisjoner selv. Og så har jeg lært så pass mange nye øvelser som du fint kan gjøre hjemme i din egen stue.
Jeg har fremdeles Ådne hjemme, så jeg kunne bare gått på trening, meeeeeeen... Jeg måtte bare finne ut om det var kjekt/effektivt hjemme også - og det var det!!
Godt å vite til de dagene Ådne er i nordsjøen og jeg ikke får komt meg på trening :)
Dette er hva jeg trente:

Oppvarming: Jogging (i området)

4 runder med:

20 burpees
20 A-T-Y (rygghev)
20 liggende padling (pr. arm)
20 eksplosive knebøy med hopp
10 hand-stand push ups
40 sit ups
20 hoppende utfall

Jeg hadde såååå lyst å gi meg etter runde to (den er alltid verst synes jeg?!?) men jeg holdt ut og gjorde meg ferdig.
Liggende padling er en ny øvelse for meg, fant den i et blad. Der trener jeg skuldre, rygg og balanse. Jeg la meg på en benk, og padlet slik jeg gjør når jeg kråler. For å gjøre øvelsen litt tyngre, holdt jeg en boks med hermetiske tomater i hver hånd - 400 gram. Det var faktisk ganske tungt.
Eksplosive knebøy med hopp var også tunge. Hold begge hendene bak hodet, gå dypt ned og hopp så høyt opp som du klarer. Kjenner den i lårene ja..
Jeg er ikke så sterk at jeg klarer "godkjente" hand-stand push ups enda, men øvelse gjør mester. Jeg la to tepper under hodet og så senket jeg meg ned så langt jeg klarte for så å komme opp igjen. Tyngre enn det høres ut..
Veldig kjekt å få til en hard økt hjemme også. Da har jeg INGEN unnskyldning lengre for ikke å gå på trening ;) hehe..

Hand-stand push ups..

Hoppende utfall..

 Sliten, men fornøyd med økten..

- Anette -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar