28.06.2013

Langpanne med lys kakebunn..

Her i huset går det i forberedelser til barneselskapet i morgen. 
Kaken står til avkjøling, og det ble slettes ikke en slik kake jeg hadde tenkt meg.
Sjokoladekake pleier å være bankers, men denne gang trengte jeg sukker-paste til å dekke over kaken, og da syntes jeg ikke det hørtes så godt ut med sjokoladekake inni??
Jeg har hvertfall tatt en råsjangs og laget en lys vaniljebunn i langpannen. Jeg valgte langpanne fordi jeg synes det er lettere å forme kaken da. Den skal jo tross alt bli en ninjago :-O
Kaken ble kjempe bra og gjett om den var god!?!? Den smakte skikkelig vanilje (vaniljestang og EKTE vaniljepulver) og var skikkelig saftig. Sammen med vaniljekrem og bær blir dette tipp topp :)
Neste gang jeg spørr ungene hvilken kake de vil ha, skal jeg heller gi dem alternativer. Ninjago finnes det ingen ting av i butikkene. Kopper, tallerker, servietter, godteposer, inbydelser.. Så jeg har måttet gjøre masse selv. MEN.. Jeg har jo valgt å gjøre det selv også, så jeg kan ikke klage.
Invitasjonene laget jeg for hånd, tegnet øyne på gult papir og printet ut på ark selve informasjonen i innbydelsen. Kaken blir en ninjago kake - bilde får dere se i morgen. Jeg har laget popcorn begere med ninjago på (selvfølgelig!) og så har jeg kopiert opp ninjago tegninger som jeg skal legge på bordet sammen med fargeblyanter. Kjekt for de små å ha noe å gjøre på mens de venter :)
Ellers blir det hinderløyper, fisking av godteposer og ansiktsmaling som står på underholdningen. Gleder meg masse!
Under ser dere bilde av invitasjonene som ble sendt ut og inspirasjonsbildene jeg brukte til å finne ut hvilken Ninjago kake jeg skulle lage. Hva synes dere om resultatet mitt??.. hehe..

Invitasjonene.
Inspirasjonsbilder jeg fant på nettet. Jeg gikk for den nede i venstre hjørnet.
 Mitt resultat:

- Anette -

3 kommentarer:

  1. Jeg savner den oppskriften på lys kakebunn. Er det vanlig sukkerbunn?

    SvarSlett
  2. Jeg savner den oppskriften på lys kakebunn. Er det vanlig sukkerbunn?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Wenche :)

      Jeg fant oppskriften på nettet. Og husker at jeg søkte: "lys langpanne med vaniljesmak". Jeg finner den ikke igjen på nettet nå. Det var altså ikke sukkerbrød oppskrift, men jeg er helt sikker på at det vil fungere helt supert det også :) Lykke til! Mvh Anette :)

      Slett