06.01.2013

Simen faller fra klippen..

I dag har mamma vært i bedre humør - heldigvis! Hun la seg samtidig som meg i går, og vi la oss nok sikkert kjempe seint. Barnetv var akkuratt slutt, og da er det sent da!
Det var (som alltid) mørkt ute når vi våknet, men det er det jo tross alt hver dag. I dag våknet jeg med et merkelig knip i magen. Mamma sa vi måtte spise noe.. Åhh.. All den der maten vi hele tiden får servert. Jeg forstår ikke vitsen med det. Jeg tror mamma bruker mer tid på å vaske oss og gulv og vegger etterpå, enn vi gjør på å spise. Men i dag var det faktisk godt med litt mat.. Jeg spiste en hel porsjon med havregrøt, en smoothie og en drikkeyoghurt. Da forsvant sannelig mageknipen også.
Mamma måtte ned på jobb en liten tur og hente med seg arbeid hjem. Så vi tok oss like greit en liten tur ut i samme slengen. Vi gikk ned på skolen og lekte litt i hytta, da det plutselig sprang en katt forbi. Simen ble helt vil. Begynte å vibrere. "Uuuuhhhh... Uhhhhh..." sier han mens han peker en helt annen retning enn mot katten. Simen snakker dårlig. Så roper han alt for mye! Roper jeg tilbake begynner han bare å grine og jeg får kjeft, ganske irriterende egentlig.. Hva er det egentlig han vil?
Han sprang nå hvertfall etter den der katten. Problemet er bare at katten ville ikke bli klappet. Til slutt hoppet katten ned en klippe (mamma kaller det en skråning, men den var sikkert mange, mange meter høy. Så klippe er nok heller rette ordet). Simen stuper selvfølgelig etter.. Den gutten der har jeg trent opp rett, for han er ikke redd for noen ting! Han ramler med nesa først i molden, før han tar en salto over og blir liggende i søla og griner. Mamma springer i en rykende fart bort, men jeg står heller bare å ler. Det var et utrolig morsomt fall. Han hadde hele munnen full av mold og grus.
Etterpå måtte jeg på do, så da gikk vi hjem..



- Noah -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar