08.01.2013

Gjør jeg lite liksom?? Neppe..

Javel.. Da er det min (Ådne) sin tur til å spre "tanker og følelser". Det har jo tross alt blitt en trend her i huset. Alle er trøtte og slitne. Men JEG.. Jeg er virkelig trøtt. Mye trøttere enn alle andre. Ingen er så trøtt som jeg!
Jeg sover dårlig hver natt. Enten er de små krapylene våkne, elller så får jeg bare ikke sove. Og da synes jeg Anette burde stille opp 110 prosent. Men hun har lite forståelse for det.. Hun mener at jeg bør legge meg tidligere. Som om det skulle skje liksom?! Du skrur ikke bare av en film, det er en gutteregel det. Har du begynt å sett noe, så ser du det ferdig - dermed basta!
Legger du deg seint og sover dårlig om natta så skal madammen stå opp. Selv om det egentlig er min tur.

Ellers får jeg også mye klager på at jeg gjør lite her i huset. Hvor kommer det fra liksom?! Bare fordi jeg ikke handler, lager mat, vasker tøy, rydder etter meg eller pusser vinduer, betyr ikke det at jeg ikke gjør noe. Jeg gjør masse. Bare ikke inni huset.
Vi har, eller.. det vil si jeg har en garasje. Og i den garasjen er det MYE å gjøre. Jeg gipser veggene, monterer spotter i taket, og ommøblerer hele tiden. Hvis Anette bare hadde kunnet forstått hvor mye energi jeg bruker (og trenger) til det. Da tror jeg verden hadde blitt et bedre sted å være..

Ellers har jeg også nettop tatt på meg et nytt, veldig viktig, prosjekt. Anette har mast mye i det siste om at hun vil ha en fryseboks. Hun vil nemlig handle inn mer enn ett brød om gangen, fryse rester av middager, boller ol. Det ser jeg ikke vitsen med. Og siden vi ikke har plass til den i huset, mener hun den må stå i garasjen. Nehei du.. Den må du lenger ut i jungelen med! Ingen ting skal stå i garasjen. Utenom mitt kjøleskap!
Jeg har nemlig kjøpt et nytt kjøleskap (med fryseboks) til mormor og morfar, mot at jeg skulle få deres gamle, antikke kjøleskap igjen. Det holder jeg nå på å pusse ned. Har allerede brukt 3-4 dager med pussing, og nermer meg vel snart halvveis. Så skal jeg male det lilla, fylle det med øl og sette det med siden av den svarte skinn sofaen jeg har der inne. Så nei du, jeg gjør slettes ikke lite.. Jeg gjør kjempe masse. Av det jeg selv vil gjøre..
 - Ådne -

5 kommentarer:

  1. Hehehehehehehehe hehehe hehehehehe

    SvarSlett
  2. Bestemor Hestnes9. januar 2013 kl. 15:53

    Vær snill med datteren min.......ellers sniker jeg inn en rosa pyntepute med rosa rysjekanter i garasjen din og forteller alle at den har du hatt i hele ditt liv!

    SvarSlett
  3. Ådne ler tilbake.. ;) Han lo godt da jeg postet dette innlegget i går også! hehe..

    SvarSlett
  4. HAHAHAHAHAHAHAHAHA nå lo jeg godt:D

    SvarSlett