29.04.2014

En helt vanlig, typisk tirsdag..

Det er tirsdag og jeg står på kjøkkenet og koker opp vann. Etter at vannet er kokt opp tar jeg gryten av platen, heller i en grønn geleblanding (kiwismak) og rører godt til alt pulveret er oppløst. Så setter jeg gele'en til kjøling. Etter noen minutter kjenner jeg etter at den er romtemperert og heller 2 dl med 60% oppi. Rører rundt og fordeler så blandingen oppi 12 shot glass. Etterpå går jeg bort til barskapet og finner fram Mohito'en som Ådne kjøpte med seg hjem for en stund siden. Setter den i kjøleskapet og finner fram to tomme isposer, fylller dem med vann og legger dem i frysen. Deretter dekker jeg bord til 6 mann. Vinglassene står fint ved siden av tallerkenen og champagneglassene står klar på kjøkkenbenken til å fylles med jordbær og champagne - i morgen.
Vi har ikke vunnet i lotto og vi har heller ikke vunnet en bil på skrapelodd - men vi skal ha tapaskveld her hjemme i morgen sammen med mamma, Torkell, Katrine og Eirik. Og selvfølgelig Ådne og meg (han kommer hjem igjen i morgen). Anledningen er Torkell som fylte året for noen uker siden. Travle uker og dager har gjort at vi har ikke fått feiret han - før nå.
Alle tar med to retter hver og kjenner jeg kokkene rett, kommer det til å bli mye mat på bordet. 
Siden Ådne ikke kommer hjem før i morgen kveld, så og si samtidig som gjestene, har jeg dekket bordet klart i dag. Skulle gjerne laget den ene retten også, men jeg manglet en ingrediens, så jeg får heller svinge meg om på kjøkkenet i morgen mens guttene sitter fint og leker på rommene sine.. eh.....




 - Anette -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar