24.04.2014

Symaskin er kult!

Som dere alle fikk med dere, fikk jeg symaskin av mamma og Torkell til bursdagen. Og nå har jeg altså begynt så smått med å sy. Det er lenge siden jeg har sydd noe, og det har vel for det meste gått i rett-sting. Men nå mine damer (og herrer..??) har jeg altså sydd hele tre luer :)
Onsdag i påsken kjørte jeg til stoff og stil og hamstret med meg et deilig stoff hjem. Mykt, spreke farger og økologisk - selvfølgelig. Hehe..
Fant en enkel oppskrift på Fargebarn sin blogg. Og denne oppskriften klarer jeg :) Den første ble alt for stor til guttene, men passet perfekt på mitt hode. Den andre ble for kort og brei, mens den tredje ble perfekt. Den en smal, sitter som et skudd på hodet til Simen og den er passe lang :)
Nå er det nok ikke lenge før Katrine hamstrer inn litt stoff til Tilla heller, for jeg trenger å øve meg.
Neste prosjekt blir sengetøy. Lurer på om det er vanskelig? Noen som har erfaring med det og eventuelt har noen gode tips å komme med? :)



- Anette -

2 kommentarer:

  1. Kjempeflotte luer!
    1. Bestilling - 1 stk bryllupskjole, i størrelse god og mett, ferdig i god tid før oktober 2014. Fixer du den? :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha.. Ja sant! :)
      Men for all del, de hadde masse fint stoff på stoff og stil ;)

      Slett