12.04.2014

My big B-day

Hei og hå!
Det har gått unna de siste dagene, og jeg hadde masse jeg skulle blogge både i forrigår og i går, meeeeeen tiden har ikke vært helt med meg. Masse har skjedd, og som dere sikkert har fått med dere har jeg altså feiret 30-års dagen min. Jeg fyller ikke året før tirsdag, men den ble altså feiret i går, hjemme med hele 30 gode, kjære og nære venner <3

Jeg hadde mye å gjøre og gikk fra jobb i går så raskt jeg klarte. Stod plantet på kjøkkenet fra klokken var 14 til 20 :-0 Jeg feilberegner ALLTID tiden! Note to self: spørr om hjelp!
Jeg skulle servere mat, og var lenge i tvil om hva jeg skulle servere. I og med at det ble på en fredag, etter jobb, hadde jeg ikke allverdens tid på meg heller. Var innom både tapas og grilling, men endte altså opp med pasta. Noe jeg ikke angrer på :) På pasta fresca på Kilden, har de en helt fantastisk hvitløk-, og karripasta. Jeg var innom der på tirsdag og kjøpte med meg sauser hjem. Noe så enkelt. Du kutter opp alt du vil ha oppi selv, koker pasta og blander i sausen - enklere blir det ikke. Og godt var det også! Gjestene fikk servert karripasta med kylling og eple, hvitløkspasta med kylling og paprika/celleri/agurk/cherrytomater, saftig focaccia brød med soltørket tomater, aioli, pestosmør, spekeskinke og mozarella. Jeg er rimelig fornøyd med maten selv og synes det ble knall godt, noe det også virket som gjestene syntes :)

Desserten bestod av is-ostekake ala' svigermor, gullerotmuffins ala' Katrine, sting kake ala' Kristine og appelsinshots ;) hehe.. Kjempe godt! Jeg var stapp mett etter maten, men klarte hive i meg et stykke av alt. 

Photo booth'en var rigget til nede i gangen, og gjestene fikk beskjed om at kameraet måtte brukes og kroppene måtte kles ut - og det gjorde de! Jeg har ledd godt av bildene i dag :) Heldigen dere, for dere skal få se noen av dem, hehe..

Kvelden var en suksess! Gjestene kom kl. 19.30 og sistemann gikk kl. 04.30. Jeg fikk sjokk da jeg våknet og kom opp i stuen i dag, sokken hang fast i gulvet og det var konfetti, stoler, glass og flasker over alt - herlig! Fire ganger måtte gulvet vaskes, men jeg kjenner at sokken fremdeles har en tendens til å henge fast noen plasser.. hehe.. Det gikk hardt for seg med andre ord ;) 

Jeg må også få nevne at jeg har fått utrolig mye fint! Jeg måtte klype meg i armen nok en gang da jeg kom opp i stuen i dag. Er alt dette virkelig til meg? Jeg har ikke ord. Jeg er så rørt og takknemlig at jeg bare må få vise dere alt det fine. Jeg har fått holme gaarde sin lyslykt av kollegaer på jobb, Daniel Wellington klokke fra søsken og partnere, Le Cruiset gryte, freemover lysestake, vase fra wik og walsøe med alveskog print, skål fra lucie kaas, salatbolle m/bestikk fra eva solo, armbånd fra Nora of Norway, gavekort på TING, ramme fra Georg Jensen, ampuller fra Babor, body skrubb, blomster, sjokolade og vinflasker. Målløs er vel heller rette ordet...


Litt av de hjemmelagede dekorasjonene
 Dekket langbord
 Maten. Pasta, aioli, pestosmør, focaccia, maozarello og spekeskinke.
 Flotte kollegaer, og venner, fra jobb <3
 Utkledningen er i gang..
 Photo booth ;)

 Gavebordet <3








- Anette -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar