18.12.2013

Pakkelek med en liten vri..

I dag hadde vi juleavslutning, for oss ansatte, på jobb. Kjempe koselig! Vinlotteri med masse, masse fine gaver. Vinflasker, bøker, blomster, pynteglass, engler.. Og så hadde vi også en pakkelek :) Pakkeleken er litt ny for min del, og egentlig et ganske kjekt alternativ til "den vanlige" hvertfall vi har hatt hvert år. 

Pakkelek
Alle som skal delta må kjøpe en gave. Her er det lurt å sette et felles beløp. Vi hadde for eksempel 70-100 kr. Pakk den inn og skriv navnet ditt på en lapp. Alle lappene blir lagt oppi en boks. Første som blir ropt opp, får velge seg ut en pakke. Denne åpnes og legges "til utstilling" på bordet forann deg. Trekk så videre en navnelapp om hvem som blir nestemann til å trekke ELLER stjele. Neste person kan nemlig stjele den første gaven som står "på utstilling" eller velge en ny pakke om han/hun vil. Altså, du velger selv om du vil pakke opp en ny eller stjele en kjekk som andre allerede har pakket opp :) En gave kan bli stjålet hele 3 ganger! Og blir din gave frastjålet deg kan du ikke stjele den tilbake igjen i samme runden. Da må du vente til noen stjeler noe fra deg igjen senere, for så å stjele den tilbake. Når en gave har blitt stjålet 3 ganger, er den din til odel og eie. En veldig kjekk selskapslek om dere er mange personer :)

På vinlotteriet vant jeg et lys fra ostehuset (som jeg har tenkt å kjøpe flere av) og et pynte-juletre laget av små pinner. Kjempe nydelige begge to!! 
Pakkeleken ga meg en iq-test - haha.. I form av trekuler som skal pusles sammen til å bli en ball.
Ellers kjøpte jeg også en bitte-liten førjulsgave til meg selv i dag - på apoteket. Kongerøkelse. Flere som har den eller? Den lukter bare så himmelsk og jul <3
Så nå sitter jeg her, med juletrepynt, røkelse og lysholder :) GLEDE!







- Anette -


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar