17.12.2013

Ops! Glemte vi noe..??

Det gikk et lys opp for meg i dag. Julen er travel! 
Jeg fikk en virkelig pang-start på desember med Ådne borte, storm, legetimer, sykdom, tomt bilbatteri, jordingssikring som konstant slo ut strømmen i huset og så ble varmepumpen ødelagt (kaldt!). 
Nå er Ådne kommet hjem, og det har liksom ikke helt roet seg enda. Vi har hatt tapaskveld, vært i 2 bursdager, hatt nissefest hjemme, ungene har hatt lucia feiring med foreldrefrokost i barnehagen, jeg hadde lucia feiring for hele skolen med klassen min, de har hatt nissefest i barnehagen, jeg har handlet julegaver, vi har kjøpt juletre, vi hadde juleavslutning med klassen, jeg har hatt samtale om eldstemann i barnehagen... Og alt dette på bare 5 dager!!
Herligheten og jøsse-navn..
Vi glemte faktisk ut (begge to) at det var nissefest i bhg i dag. Minsten skulle nemlig til ørelegen kl 8.30 og derfor tok Ådne med begge guttene dit og leverte dem etterpå. Da kommer de, som de eneste to, uten nissedrakt/kostyme/nissehue. Ådne kjenner det litt inni seg at dette var flaut og får en litt unødvendig kommentar: har du ikke fulgt med??
Nei, er det virkelig så rart at vi glemmer noe av og til. Vi har jo så utrolig mye annet og tenke på!
I morgen skal eldstemann til byn og kikke på pepperkakebyen. De skal også kikke litt på den store julegranen. Hvis noen hadde lyst, kunne de ta med en gave til å legge under treet og en slant til å hive oppi bøtta til Frelsesarmeen. En ferdig innpakket leke (brukt, men som ikke lenger er I bruk) står klar i gangen. Oppi en pose sammen med en konvolutt "en liten slant til gryta". Ikke søren om vi skal glemme denne gang! 

Oh jul med din glede.. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar