15.12.2013

Nissefest :)

I dag var endelig dagen kommet for nissefesten! Dette har blitt en tradisjon siden Noah ble født, og er faktisk den fjerde gangen vi inviterer til grøt i hjemme rett før jul :) Den første gangen var ikke Noah mer enn 5 mnd, så da var det ingen nisse. Meeeen.. den er altså kommet nå. Hehe..

Heldgvis passet det for nesten alle, så vi ble hele 23 stykker (2 måtte trekke seg i siste liten). 12 barn og 11 voksne som koste seg i godt selskap. Vi hadde invitert til grøt, gløgg, mandariner og pepperkaker. Det ville også bli en pynte-stasjon med pepperkaker og non stop, og kanskje skulle nissen komme på besøk ;)

Dagen har egentlig gått i ett. Ådne var på julebord i går, og var derfor ikke behjelpelig før klokken ble 11. Og før det måtte jeg koke opp grøt, stelle guttene og lufte dem så de ikke skulle KLIKKE: Mens Simen tok seg en lur, bakte Noah og meg pepperkakehjerter og gjorde i stand gløgg og grøt. Jeg fikk Ådne til å ta med guttene ut, slik at jeg kunne gjøre i stand gave-posene de skulle få av nissen. Og i disse var jeg veeeeldig usikker på hva jeg skulle ha oppi. Jeg ville helst ikke ha for mye snop, men samtidig så er det veldig dyrt å kjøpe inn på leker ol også - til 12 stk. Jeg endte opp med en mellomting: pose med popcorn, mamba (karamell), liten slikkepinne og en liten sjokoladenisse. Ungene var godt fornøyde, så jeg regner med at det falt i smak :)

Klokken 15 kom gjestene. Vi spiste grøt og drakk rød saft, snakket sammen, ungene lekte og alt var egentlig ganske rolig - så kom nissen! Han gikk utenfor, opp mot huset og ungene hoppet av glede i det de så han. Helt ville. Noen bare skalv og fikk ut sånne pipelyder for de visste ikke hva de skulle si. Nissen stoppet opp utenfor huset og vinket, da vinket de ivrig tilbake :) Han kom opp i stuen, satte seg på en stol og begynte å dele ut godteposene. Stas!

Tema var nissefest, så vi skulle/kunne kle oss med røde kinn og nisselue. Men i dag var det både en spiderman og en prinsesse i stua.. Vi kan jo alle lure på hvem det var?? Haha.. ;)



- Anette -


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar