23.12.2013

Kjære julenissen..

Det er lille julaften og det begynner å bli på tide å skrive ønskelisten min for i år.
Jeg ønsker meg masse, men bare ett ønske gir meg smilet om munnen om jeg får.
Det er ikke stort, men koster ganske mye, 
men jeg skulle ønske at Ådne tok seg bryet.
Det er noe jeg har snakket om i mange, mange år.
Noe jeg har hintet om mens jeg slenger på mitt hår.
Jeg har tenkt på å gjøre det selv, men fått beskjed om å la være.
Så hvorfor kan ikke Ådne la det briste eller bære.
Spørre meg det store spørsmålet, jeg tror alle har ventet på.
Du vet, ikke hvilken bil vi skal ha for de neste 20 år.
Nei, det andre spørsmålet vi fleste kvinner vil ha.
Når vi har funnet oss en mann vi synes er så bra.
Unger har han fått, og huset er på G.
Dama holdes slank, men han spørr ikke forde'.
Er det noe han kvier seg for, tørr han ikke gjøre det?
For det store spørsmål, jeg så inderlig vil ha:
Kjære Anette. Kunne du tenke deg å dra på SPA?
Jeg spanderer reise og opphold om du vil.
Jeg skal passe guttene, og fikse mere til.
Du skal få en uke, det er det minste jeg kan gi.
For all den tid du er alene, og slettes ei har fri.
Jeg gir deg denne gaven, fordi jeg elsker deg.
Fordi du alltid smiler, og holder ut med meg.
Dette kjære julenisse, er ønsket mitt i år.
Ikke lange lokker, eller krøller i mitt hår.
Jeg lover å være god og snill og forstette slik jeg bør.
Og stelle mann og hus og barn, slik fleste kvinner gjør.
God Jul!



- Anette -





1 kommentar:

  1. Hehehe knallbra dikt! Å eg trodde det va någe heeeeilt annet du hinta te i begynnelsen der ;p

    SvarSlett