01.12.2013

1. advent og endelig desember!

Denne dagen har jeg ventet på siden 1. januar i år! ;) Endelig er julemåneden her og vi kan pynte så mye vi vil, henge opp julestjernen(e) og finne fram adventsstaken. Nå skal det brennes lys til den store gullmedalje. Alt vi mangler nå er vel bare snøen? Åhh.. Tenk om vi kunne fått en hvit jul - oh glede!

Jeg har satt fram alt jeg har av pynt og fant ganske enkelt ut at jeg trenger mer. Så det var jo kjekt :) Jeg får handle litt til uken som kommer samtidig som jeg handler litt julegaver. Var faktisk i byen i går og handlet unna hele 3 gaver. Ikke verst! Nå har jeg bare 15 igjen ;) hehe.. Men jeg vet hva jeg skal ha, så jeg stresser ikke. 

I dag har jeg prøvd å tatt bilder av guttene. Vi har nemlig ikke bestilt julekortene enda - JAIKS!! Pleier ikke være ute i siste liten når det gjelder slikt, men plutselig var det altså blitt litt glemt. Jeg knipset vel 4-500 bilder og tror jeg kan bruke to av dem :/ er det ikke typisk? De har fått nye, flotte Marius vester og hvite skjorter av farmor og var så flotte og pene der de stod så fint inntil hverandre. Men skulle de smile.. Nei herregud, hva er vitsen med det? Smilte den ene, kan du banne på at den andre fant på noe tull! Jeg tok meg selv i å si "Smil for faen!" Men hørte selv hvor utrolig dumt det hørtes ut, så da var vi ferdige. Jeg har egentlig ganske god tålmodighet synes jeg, men den var dessverre ikke tilstede i dag. Hvertfall ikke på de 300 siste bildene.

Ellers har det egentlig gått ganske greit i dag. Vi har dessverre ikke vært så mye ute, og DET merkes når kvelden kommer. Har dere hørt "ryktet" som sier at hvis katten får sennep i rompa så springer den til den dør? Der har du mine to! Det er rett før de springer loddrett på veggene. Det nye nå, er at de tar springfart fra hjørnet i sofaen og hopper så langt de klarer ut på gulvet. Ikke på noen puter eller noe sånt, bare rett på gulvet. Og så liker de godt å dytte hverandre idet de skal til å ta spenstfart. Da flyr de alltid litt ekstra langt og lander ikke akkuratt som planlagt - hysterisk morsomt! Eller ikke..

Med fare for å høres utakknemlig ut, sier jeg det likevel: Fytti f... så deilig det var å legge dem! Slukke lyset, si god natt og lukke døren. Herreguuuuuuud.. Jeg bare smilte der jeg stod på gangen og tenkte at nå har jeg fri, fri, fri.. Yohoo.. 


- Anette -




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar