23.02.2014

Vinterferie!

Yohoo.. Neste uke har jeg vinterferie. Og det skal NYTES! Jeg ble spurt i barnehagen om guttene skulle ha fri eller ikke.. Eh.. Kaos vs. Avslappet? Jeg velger uten tvil en avslappet uke. Ådne begynner på-perioden sin i morgen, så jeg hadde egentlig regnet med at han skulle dra ut. Derfor visste jeg at det ikke ble noen reising til fjells på oss, eller reising i det hele tatt. Og jeg har så utrolig masse jeg skulle ha gjort her hjemme. I starten hadde jeg dårlig samvittighet for at jeg krysset dem av på "kommer" hele uken, men nå er det lille snevet av dårlig samvittighet blitt spylt ned i do. 

Tenk den fantastiske uken de kommer til å få: 
- de kan våkne akkuratt når de vil
- vi spiser frokost hjemme hver dag
- leke med venner på dagen 
- kose med uthvilt og glad mamma på ettermiddagen
- kommer hjem fra barnehagen til ferdig laget middag - hver dag!
- henter dem tidlig hver dag

LUXUS :)

I frykt for at jeg skal nyte et stille hus alt for godt, og sette meg ned i sofaen og lese bøker eller lage invitasjoner til brylllup har jeg laget en oversikt (selvfølgelig) over ting som må gjøres. Noen ting er selvfølgelig kjekkere enn andre, men alle er likevel like nødvendige. Tenker at hvis jeg deler dem med dere har jeg liksom ropt det ut og da må jeg jo hvertfall gjøre det, eller? 

Ting som står på listen: vaske huset, rydde i hagen, få orden i alle klesskap, pakke bort alt tøy som er for smått, for en gangs skyld få orden i kjøkkenskapene, vaske kjøleskapet, bli kvitt spisebord og skjenk på rommet oppe og montere opp hyller, male ferdig klokken i stuen, sørge for at bunnen i skittentøyskurvene får se lyset, montere oppheng og skap i entreen, prøve brudekjoler, komme meg til fastlegen (vanlig helsesjekk) og trene. Tenkte også jeg skulle skvise inn en by-tur etterfulgt av cafe' besøk.

Jeg skal nok ikke kjede meg ;)

I går var Noah og jeg i skogen rett nedi gata (trollskogen blir den kalt). Vi bygget hytte, balanserte på trær som var blåst overende i stormen, rusjet på fjellet, hoppet fra stein til stein og samlet greiner. Vi var der i to timer og koste oss masse. Virkelig kjekk skog. Knipset noen bilder jeg synes de ble så fine og idylliske <3 







- Anette -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar