25.02.2014

Skulle ønske jeg hadde en symaskin!

Jeg ønsker meg en symaskin! Så inderlig ønsker jeg meg en symaskin. Jeg har aldri vært en kløpper på å sy, men jeg har alltid likt det. Jeg liker å være kreativ og jeg merker at jeg kunne trengt en symaskin i hus. Simen har sluttet med bleier (flinkassen min) og nå har vi så utrolig mange body'er han ikke kan bruke. Det er rett og slett alt for upraktisk - synes jeg. Hadde jeg hatt en symaskin hadde jeg klippet av selve knappe-delen helt nederst og sydd en fin kant. Har nevnt det for mamma, og vi snakket om å dele på utgiftene til en og la den vandre litt mellom hjemmene. Lurt, eller hva? :)
Siden jeg slettes ikke er en ekspert på symaskinen måtte jeg begynt enkelt. Kan jo ikke begynne å sy min egen bryllupskjole liksom.. høhø.. Har søkt litt på bilder på Google, og der finner jeg alltid mye inspirasjon. Jeg har for eksempel lenge hatt lyst å sy vimpler til gutterommene. Jeg synes det er så fint <3 Også kan det jo være en perfekt velkommen-til-verden-gave? Ellers kan jeg jo også begynne med å sy gaveposer. Det er også fint synes jeg. Istedet for å pakke en liten ting inn, eller gi penger i en konvolutt eller bare fylle dem med tørket lavendel og legge dem i klesskuffen. Eller huer til guttene. De selger jo så utrolig mye fine stoffer rundt omkring, så det hadde vært gøy! Og drømmen er jo selvfølgelig å sy klær til guttene mine. Bukser, vest, genser (eller kanskje det blir for vanskelig?) og med tiden mer.
Øvelse gjør mester! Er det forresten noen som har tips til gode symaskiner? Jeg har jo alltid hørt mye bra om Singer, men jeg har ingen erfaring selv fra noen merker. Så om noen av dere syr tar jeg svært gjerne imot all slags tips :) På forhånd - takk!







- Anette -

10 kommentarer:

  1. gå innpå speiltvillingene.blogg.no hun syr klær til tvillingene sine sjøl og legger ut oppskrifter :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så gøy! Tusen takk for tips!!
      Det skal jeg gjøre :)

      Slett
  2. Når skal vi på shopping? Dette så jo kjempekjekt ut?

    SvarSlett
  3. Kjempe kjekt med symaskin! :-D
    Eg fikk symaskin til bursdagen min for 4 mnd og har sydd ein del allerede. Blant annet putetrekk til sofaputene og bukser til gutten min på 2 år (etter oppskriften på speiltvillingene.blogg.no)
    Neste på syplanen er vimpel og heldress :-D

    Vil absolutt anbefale å kjøpe symaskin :-D Har selv en vanlig singer og er veldig fornøyd med den!

    SvarSlett
  4. Å, så gøy! Hadde vært kjempe kjekt og hatt ein symaskin, så spørs om jeg ikke snart må ta meg en tur og kikke litt :)
    Kan jeg spørre hvor du kjøpte Singer maskinen? Stoff og stil?
    Takk for svar! :-)

    SvarSlett
  5. Singer maskinen er fra coop obs :-D
    På stoff og stil har de et annet merke, tror det er Betina.
    Eg kjøper alt stoff hos stoff og stil, veldig billig der :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen hjertelig takk for svar!!
      Dette skal absolutt undersøkes! :-D

      Slett
  6. Mamma har sydd i 45 år og sier at du må gå på Bernina og kjøpe en hos dem. Da får du også god service på den om det skulle skje noe ;) Den er best uten tvil!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for tips! I første omgang kommer jeg nok bare til å sy fram og tilbake? Så jeg kommer nok til å gå for best pris. Men skal absolutt undersøke maskinene der også før jeg tar en avgjørelse :-p Kjekt å høre at det finnes litt å velge mellom :)

      Slett