04.02.2014

Vinterkongler

Hei alle sammen :)
Her hjemme har det gått i ett de siste dagene. Simen og Noah er blitt syke med vonde mager og oppkast - atter en gang! Simen er god mellom øktene, men det er om nettene han kaster opp. Så det har blitt rimelig lite søvn for å si det mildt! Så kan du jo skjønne at Ådne skulle på sykehuset og få ny medisin, den dagen begge guttene er hjemme fra barnehagen og i dag er han og noen kompiser reist avgårde til New York. Det skal liksom være litt av godene for meg ved å ha en som jobber i nordsjøen, at når han først er hjemme så skal han kunne ta de små. Siden han tross alt har fri. Men likt som før jul, måtte han på sykehuset den ene dagen og reiste dagen etterpå. HEKKAN! 
Ikke misforstå, jeg synes jo aller mest synd på guttene som ikke er i form. Det er bare så utrolig kjipt å måtte være hjemme atter en gang og ikke kunne dele på dagene. Heldigvis er hvertfall Noah frisk som en fisk i dag, det er verre med Simen. Vi får se om det ikke blir nok en hjemmedag i morgen..
Men sånn utenom oppkast.. På lørdag var Simen og jeg oppe i skogen og plukket masse kongler. Jeg hadde nemlig funnet et tips på Pinterest, hvor du kunne male konglene og evnt glitre dem om du ville. Dette hadde jeg lyst å prøve ut :)
Har latt konglene tørke et par døgn, bare for å være helt sikker slik at de ikke råtner. Begynte å male dem i dag morges (mens guttene så på barnetv), og fant fort ut at jeg måtte vanne ut malingen litt. Ellers ble den for tykk til å dekke inni alle krinker og kroker. Etter å vannet den ut gikk det helt fint. Jeg brukte forresten vanlig acryl maling - hvit. Rullet konglene rundt i malingen og ristet dem litt før jeg la dem til tørk. Jeg hadde blått, hvitt og sølv glitter som jeg strødde over dem, et tykt lag. Selv synes jeg de ble kjempe fine! :) Jeg er veldig spent på hvor lang tid det kommer til å ta før de er helt tørre, siden jeg gjorde malingen våtere enn normalt. De ligger nå hvertfall til tørk i stuen hvor det er godt og varmt. Og dette var så gøy og enkelt at jeg kan tenke meg å lage flere. Gjerne bruke flere farger også. Kanskje fersken farger og gull? :)






- Anette -

2 kommentarer:

  1. Men.......Det var jo berre lekkert? Flinke deg. :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, takk!
      Har tenkt på det lenge nå. Og det var jo så enkelt og fint. Så dette må gjøres igjen :)

      Slett