15.06.2014

Vikingmarked i Møllebukta

I dag har vi vært i Møllebukten og møtt vikinger. Det har nemlig vært vikingmarked der denne helegen. Det kostet penger å komme inn, og inne i leiren var det mange telt/boder med salg av diverse viking-ting. Lekesverd og lignende til barn, pil og bue, skinnfeller, såpe, kniver, steiner og mye mer. Guttene ville selvfølgelig ha både lekesverd, øks, spyd, skjold og andre slagvåpen. Alt var laget i tre og ingen ting var skarpt i kantene, fakktisk var de kjempe fine og var ikke så alt for dyre heller. Simen fikk et sverd og Noah valgte en dobbelsidig øks :-0 Da han gikk med øksen over skulderen sa han: "Se mamma, jeg er julenissen". Hahaha.. Hvor kom det fra?!?
Det var også satt opp en slagmark hvor skuespillere hadde kledd seg som vikinger og hadde kamper. Det var til stor iver for de små (og store..). De holdt ikke igjen på kreftene, og de MÅ ha fått en del blåmerker. Jaja, morro for oss som så på :)
Personlig syntes jeg det var litt dyrt, og forferdelig trangt og overfylt med folk. Jeg hadde ikke kontroll på de små i det hele tatt. Simen sprang konstant til vannet og Noah gikk akkuratt dit han ønsket, så etter noen timer var jeg lettet over å få dem med meg hjem igjen. Men det var veldig gøy likevel. Været var med oss og guttene var i godt humør :)







- Anette -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar