08.06.2014

Soma gård

Gutter, hva skal vi gjøre i dag? Noah var ganske klar og bestemt: vi skal til Soma Gård!
Egentlig var det ganske perfekt. De hadde åpent, det var ikke skyfritt og sol, men overskyet og varmt. Og da passer det jo perfekt å gå en tur til Soma. Sol og skyfritt hører til stranden ;)

Vi kjørte hjemmenfra kl. 10.30 og jeg hadde på forhånd bestemt meg for å holde ut så lenge guttene ville være der. Vi hadde spist god og stor frokost og jeg hadde smørt med nistepakke. Guttene fikk gjøre alt i sitt tempo, og det var så herlig. De gikk sikkert (eller sprang) flere kilometer mens vi var der. Fram og tilbake - hele tiden! Trampoline, sjørøverskute, hester, griser, fugler, mus, traktorer, lekeplasser, slengdisser, hoppeslott, sandkasse, sklier, gravemaskiner og mye mer. Har du ikke vært der enda anbefales det sterkt! Du har lov å ha med medbrakt mat, det finnes mange grillhytter, så om du tar med kull og opptenning + mat kan du gjøre det om til en dagstur. Det er også kiosker rundt omkring som selger kaffe, brus, pølse og is. Helt herlig :) Det koster 125 kroner pr. person (barn under 1 år er gratis) så du blir fort noen timer når du først er kommet.

Vi var det i ca. 3,5 timer. Da måtte vi hjem fordi guttene var sultne. Det er helt sant.. sultne... Jeg hadde ikke så mye penger med meg, så jeg hadde ikke nok til å kjøpe pølser.
Her er hvertfall et bildedryss fra dagen vår.










- Anette -


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar