07.06.2014

Se min kjole.. eller singlet...

Jeg holdt nesten på å bli fornuftig i dag- nesten. Jeg var så trøtt, så trøtt da kvelden kom, at jeg sovnet i sengen med Noah. Han vekket meg og sa at jeg tok for stor plass (han hadde ikke sovnet enda..). Gikk opp i stuen og sovnet på sofaen der også. Derfor tenkte jeg at jeg for en gangs skyld kunne gå å legge meg - FØR klokken ble sent. Og det var da det skjedde.. på vei til trappen snur jeg på hodet mitt og får øye på litt stoff i øyekroken. Litt stoff som jeg brukte da jeg sydde huer til guttene, som bare lå der, helt stille og ventet på meg. Og siden jeg klarer å holde meg for sukker-trangen hver kveld, er jeg dessverre ikke sterk nok når andre ting dukker opp. Jeg fant fram symaskinen og begynte å sy. Jeg hadde ikke så alt for mye stoff igjen, og jeg måtte sy noe som var latterlig enkelt (er jo fortsatt i begynner fasen). Og hva er vel enklere enn en singlet? Jeg tegnet av en singlet til Simen, gjorde den to hakk større, klippet ut mønsteret i stoff og begynte å sy. Jeg er en slik person som lærer best av å gjøre feil, derfor pleier jeg alltid bare å gjøre ting veldig spontant. Klippet mens jeg holdt mønsteret oppå stoffet og har ikke tatt noen som helst mål.. Jadda.. Dette kan jo fort bli bra tenker du. Men det ble faktisk helt ok :) 
Jeg viste ikke helt hvordan jeg skulle sy "kant" oppe i halsen og under armene, men nede, sidene og oppe med skuldrene sier seg jo selv. På øyemål ser den ut til å passe Noah, så nå er jeg spent på å prøve den på i morgen tidlig :)
Passer den, skal jeg sy flere. Noah liker best å ha singlet under gensrene, ikke t-shirt. Den tar sikkert mindre plass? Jaja, t-shirt og singlet'er skal bli :)



- Anette -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar