22.05.2014

Verdens kryeste mamma!!

Jeg må være verdens heldigste mamma. Jeg er takknemlig hver eneste dag for de to nydelige guttene mine. Jeg vet at jeg "klager" en del over hvor travle de er, og det kommer jeg til å fortsette med, men det betyr ikke at jeg ikke er evig takknemlig for dem likevel. De gir meg kondisjon, styrketrening, mental trening, bredere stemmebånd, lærer meg å kjenne mine egne grenser både til disiplin og kjærlighet. Jeg hadde aldri trodd at det gikk an å bli så forelsket i noen, men jeg er villig til å gjøre alt for dem! <3

De blir større og større for hver dag, og i det siste har vi virkelig merket at vi begynner å få to store gutter. Ting begynner å bli litt lettere, vi kan snakke sammen og vi forstår hverandre. Simen har blitt så flink til å snakke, og Noah er blitt en stor gutt. Vi vet at Noah har måtte stå litt i "skyggen" for broren sin, for Simen er et utrolig travelt vesen. Og siden Noah klarer å sysselsette seg selv litt, er det ofte Simen som får mesteparten av oppmerksomheten. Det sårer når Noah sier: "Se litt på meg og mamma". "Kan du lega litt med meg og mamma" eller han begynner å leke baby og hermer etter Noah for at vi skal le litt av han også.. Vi gjør så godt vi kan og prøver å fordele oss slik at de begge skal få like mye oppmerksomhet, men noen dager strekker vi ikke alltid til. Heldigvis har Noah blitt veldig glad i å lese bøker, bokstaver, lyder, ord og fargelegging i det siste. Og dette er jo absolutt ting vi kan gjøre sammen når Simen har lagt seg på kjøkkenet, eller at vi leser kjekke bøker sammen på sengen. For et par måneder siden begynte vi å lese en ABC-serie som Noah arvet av søskenbarnet mitt. En bok for hver bokstav, og i starten av bøkene står alfabetet. Jeg lærte han fort alfabetsangen ved å peke på hver bokstav mens jeg sang den. Nå kan han sangen selv og peker på riktig bokstav mens han synger bokstavnavnet. Han har også fått interesse for å skrive dem. Og vil skrive brev, handlelister og "fortellinger" nesten hver dag. Da får han et ark og en blyant og setter i gang og skriver. Han skriver de bokstavene han kan, på lange rekker og spørr meg om hva han har skrevet. Og jeg dikter lett opp en fortelling. Da smiler han fra øre til øre og er så kry! Av og til dikter han fortellingen selv også. I dag spurte jeg om han kunne skrive IS og det gjorde han - helt selv. FISK klarte han også ved unntak av K'en. Herligheten - gutten min er blitt så stor!
<3 S T O L T <3

Det er ikke sikkert disse bildene er så interessante for dere, men jeg er kry som en hane og bare MÅ vise dem frem..

Noah skrev fortelling i dag før leggetid (dette mener han at det står):
"Hiv o hoi alle sammen. Alle skal få is. Skal vi spise den oppe på tuå?"


Her har han tegnet den gule fuglen fra Angry Birds og tegnet seg selv (første gang han har tegnet et menneske her hjemme).

Se så flink han er til å fargelegge!!!!  <3

- En rørt og forelsket mamma -

2 kommentarer:

  1. Så flinke og kjekke gutter du har!!!! Ikke rart det med den flotte moren!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Grete :)
      Jeg er rimelig stolt ja <3

      Slett