30.05.2014

Engler og himmelen..

I går fikk vi vite at vår kjære farmor, guttenes oldermor, var blitt sykere enn tidligere. Og det var derfor naturlig å snakke litt med Noah om dette. Han har vært mye hos farmor og farfar i oppveksten sin, og jeg følte det var godt å begynne å forberede han. Det er ganske herlig å snakke med de små om livet og døden, for de har et ganske enkelt syn på det..

Meg: Noah, vet du hva døden er?
Noah: Nei.
Meg: Vet du hva det betyr når noen dør?
Noah: Ja, da blir de gravt ned i jorden.
Meg: Vet du om noen som er nedi jorden?
Noah: Ja, pappa'en din.
Meg: Du vet oldermor som bor der med togbanene?
Noah: Ja, de som har Lynet Mc Queen bilden?
Meg: Ja. Hun er syk og kan kanskje snart dø.
Noah: Skal hun bli gravt ned i jorden da?
Meg: Ja.
Noah: Blir hun en engel da?
Meg: Ja...
Noah: Åja.. Da kan hun fly.
Meg: Ja, da kan hun fly.

 

 - Anette -

1 kommentar: